JCDecaux rekruteert Philippe Buyle als digital manager

Philippe Buyle

News

AAEAAQAAAAAAAAauAAAAJGFmMjIzOTBmLWM3OGQtNGU1Ny05OTg1LWEwMTY2NjVkYjkxYgPhilippe Buyle, 31 jaar, start bij JCDecaux als digital manager Belux.
Dit is een nieuwe functie binnen de commerciële afdeling van JCDecaux. De opdracht van de digital manager is om op zoek te gaan naar ‘phygital’ toepassingen die de OOH-wereld kunnen verbinden met de mobiele, digitale wereld, gelinkt aan de verschillende OOH-dragers.

Op die manier wenst JCDecaux adverteerders, creatieve bureaus, mediabureaus en specialisten meer inspiratie te bieden en te adviseren bij het opzetten van OOH-campagnes met bijvoorbeeld een interactieve of engagement component, of het nu gaat om beacons, social media interactie of virtual reality.

Philippe Buyle is al vele jaren gepassioneerd door media en reclame. Hij startte zijn carrière als event organisator. In 2009 trad hij toe tot de Persgroep Publishing, waar hij zich specialiseerde in digitale reclame. Later deed hij ervaring op langs adverteerder-kant in de Moorkens groep (Suzuki België). De laatste vier jaren zette hij zich in voor Rossel Advertising als verantwoordelijke voor de digitale kanalen van le Soir en dan van mobiele advertentie.

Wim Jansen, managing director JCDecaux Belux, licht toe: “Philippe heeft tijdens zijn jonge carrière professioneel al een mooi parcours afgelegd met heel wat ervaring op vlak van digitale ontwikkeling. De versterking van onze commerciële teams met een digitaal profiel toont aan dat we meer dan ooit onze klanten wensen te adviseren en inspireren om offline en online te integreren.”