JCDecaux verovert New York
JCDecaux, wereldwijd nummer 1 in out-of-home advertising, kondigt aan dat het New York City Franchise and Concession Review Committee (FCRC) met eenparigheid van stemmen de controleoverdracht van CEMUSA Inc., eigenaar van CEMUSA NY LLC, aan JCDecaux heeft aanvaard. CEMUSA NY LLC beheert het contract voor stadsmeubilair van de stad New York . Het contract loopt af in juni 2026. De registratie, die binnen de 30 dagen na de overdracht moet plaatsvinden, wordt binnenkort verwacht.
Dankzij deze beslissing kan JCDecaux voor het einde van de maand oktober 100% van CEMUSA – filiaal van de groep FCC, actief in outdoor communicatie, overnemen, nadat de overeenkomst in maart 2014 was ondertekend. Met zijn 57.000 reclameborden haalde CEMUSA in 2014 een omzet van 130 miljoen euro. Jean-François Decaux, voorzitter van het Uitvoerend Comité en co-CEO van JCDecaux, is uiteraard tevreden met deze stap: « Wij zijn erg gelukkig en vereerd dat de burgemeester, de comptroller en de vijf districtsvoorzitters allemaal hun fiat gaven aan JCDecaux om partner van de stad New York te worden voor het beheer van het stadsmeubilair, de 3.500 wachthuisjes en de 314 reclamekiosken. Het contract voor het stadsmeubilair van de stad New York zal het netwerk voor stadsmeubilair van JCDecaux in Noord-Amerika aanvullen en versterken. JCDecaux is al aanwezig in Los Angeles, Chicago, San Francisco en Boston. »