Je kan blijven rekenen op IKEA België en Ogilvy Social.Lab

Crea / News

Op ons kan je rekenen. Dat is de boodschap die IKEA België sinds begin dit jaar de wereld instuurt, samen met Ogilvy Social.Lab. Ze doen dat met een nationale, geïntegreerde 360°-campagne waarin enkele praktische en heel betaalbare IKEA producten in de kijker staan. Want ook al wordt het leven duurder, IKEA blijft betaalbare oplossingen aanreiken – met een vleugje humor.

Dat je de ISTAD hersluitbare zakjes ook kan gebruiken om je favoriete serie verder te bingewatchen onder de douche, is sinds wave 1 van de campagne algemene kennis geworden. In de tweede wave zetten IKEA België en Ogilvy Social.Lab drie nieuwe producten in de kijker. Deze keer stelen de BOLMEN kruk, het POKAL glas en het SPIKEN nachtlampje de show. Het zijn allemaal IKEA artikelen die minder kosten dan 10 euro en superveelzijdig zijn. Want dat BOLMEN badkamerkrukje, dat kan je ook gebruiken om op te gaan staan om je lief-met-haar-superlange-benen te kussen.

Ogilvy Social.Lab ontwikkelde het creatieve platform en de contentstrategie voor de campagne, en werkte samen met Mindshare de mediastrategie uit. De drie nieuwe aanwinsten zijn sinds 20 maart te bewonderen in out of home, digital out of home en magazineadvertenties in België en Luxemburg. Ze worden online, in de cinema en op tv ondersteund door de spot van wave 1.

Credits 

Agency: Ogilvy Social.Lab  

Account team: Caroline Charles, Joke Ratiau 

Executive Creative Director: Willem Van den Hoof

Creative Director: Gregory Ginterdaele

Creative team: Massimo De Pascale, Francois Massinon

Production: Dominique Turnbull, Xavier Vanderplancke, Anne Debruyne

External: 

Photographer: Mathieu Tessier

Media agency: Mindshare: Amélie Cavenaile, Sabine Loewenstein, François Delmeire 

Client: IKEA Belgium – Peter Jongert, Kaat Van Noten, Aline Driesen, Céline Smidts