Mijn huis verandert met Brocom en AddRetail

Crea / News

Dit jaar sleepte ‘Je Makelaar’ voor de vierde keer de Decavi Niet-levens- verzekeringstrofee in de wacht in de categorie ‘beste reclamecampagne’. Via deze empathische campagne, die de rol van de makelaar belicht, toont ‘Je Makelaar, Je beste Verzekering’ zich van zijn meest toegewijde en vastberaden kant in een crisissituatie.

De campagne komt uit de koker van Brocom met de hulp van AddRetail en werd uitgezonden tijdens de overstromingen van vorige zomer. Ze vestigt de aandacht op de onmiddellijke tussenkomst van de verzekeringsmakelaars, die ter plaatse aanwezig waren om de slachtoffers snel met raad en daad bij te staan. De campagne werd in allerijl eerst verspreid via pers en sociale media. Daarna waren de getuigenissen van de makelaars te zien in de kranten l’Echo, La Libre, Het Nieuwsblad, LN24 en op Kanaal Z. De generieke campagne werd door AddRetail aangepast met beelden van een vakman en een brandweerman, en werd zeer gewaardeerd. De trofee is een erkenning van de sector voor het werk en de inzet van de makelaars tijdens deze moeilijke periode.

Vanaf mei spitst ‘Je Makelaar’ zich toe op een nieuwe campagne genaamd ‘Mijn thuis verandert’ ter gelegenheid van Batibouw, van 21 tot 29 mei. Deze campagne speelt in op de veranderingen in gedrag na het coronavirus, die een enorme impact had op de vastgoedsector. Die een enorme impact had op de vastgoedsector. Ze moedigt de eigenaars en huurders aan om hun contract te bekijken en even te checken met hun makelaar of ze goed verzekerd zijn. De campagne wordt van 16 tot 29 mei uitgezonden op de Nederlandstalige radiozenders van VAR en IP en via sponsoring op de Franstalige radiozenders van RMB en doorlopend op Bel-RTL. Maar ze is ook permanent te zien op de digitale en sociale media en uiteraard bij de makelaars via het reclamemateriaal dat voor de gelegenheid werd ontwikkeld.