Jeffrey Uten keert terug naar LDV United om ‘United Branding’ te starten

News / People

Comebacks zijn een dingetje aan het worden bij LDV United. Deze keer keert Jeffrey Uten terug naar het bureau aan de Schelde. Eerder werkte hij tien jaar bij LDV en groeide hij er door tot design director om daarna zijn getalenteerde vleugels uit te slaan. Dat deed hij onder meer als freelancer en als design director bij VML (toen nog Wunderman Thompson Antwerp). 

 Jeffrey Uten keert niet zonder reden terug, verklaart MD Dennis Vandewalle“Jeffrey is een multi-getalenteerde kerel met het hart (en het hoofd) op de juiste plaats. Hij is een instant meerwaarde voor ons bureau. Te meer omdat we volop willen investeren in onze branding cel. Branding is de basis waarop een merk gebouwd wordt, de vruchtbare grond waarin (later) campagnes kunnen groeien, het is de ziel van een merk. We creëren samen met Jeffrey dan ook een gloednieuw label: United Branding’. Jeffrey zal dit merk trekken en vanuit die rol ook andere projecten binnen LDV ondersteunen,” zegt hij.

“Uiteraard is het thuiskomen bij LDV. Maar je voelt ook aan alles dat het agency in volle evolutie zit, ‘United Branding’ is daar een mooi voorbeeld van. Ik kijk er bijzonder naar uit om dit mee uit te bouwen,” klinkt het bij Uten.   

 Jeffrey Uten heeft ondertussen niet stilgezeten en leverde als head of united branding ondertussen al werk voor Sport Vlaanderen in het Belgium House in Parijs, Skobo scholengroep, Pro League, Zorgbedrijf Antwerpen, Startup.Flanders, enzovoort.