De Jury voor Eerlijke Praktijken (JEP) beraadde zich deze week over drie dossiers. Iemand had een klacht over de sirenes in een radiospotje van Medialaan voor Alloo bij de lokale politie. Geen gevaar voor de verkeersveiligheid, oordeelt de JEP. Evenmin een probleem voor een campagne van Sensoa, die volgens een klager seksistisch zou zijn. De JEP vindt het daarentegen aangewezen dat een Facebook-pagina van Albatross Liquors aangepast moet worden, want niet conform het Alcoholconvenant. Op meerdere punten zelfs. Zo zou 'after school party' kunnen verwijzen naar minderjarige drinkers, en de aangeprezen sterke drank is verboden voor minderjarigen.
Zoals altijd is nog verzet tegen deze beslissingen mogelijk.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]