JEP heeft twijfels bij gratis vliegen

De Jury voor Eerlijke Praktijken (JEP) beraadde zich deze week over vijf dossiers. Iemand had een klacht over een bannercampagne van Diageo voor Johnnie Walker. De meeste opmerkingen werden verworpen door de JEP, maar de JEP merkt wel op dat de educatieve slogan 'Ons vakmanschap drink je met verstand' weinig leesbaar was, en dat kan dus beter. Dat de banner te zien was naast een artikel over een doodrijder was ongelukkig, maar niet onwettelijk. Wel roept de JEP alle partijen op om dergelijke combinaties in de mate van het mogelijke te vermijden.
In campagnes van Base Company, Touring Verzekeringen en de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel Gelijke Kansen zag de JEP geen graten, een campagne van Brussels Airlines wordt best wel gewijzigd. Daarin was sprake van gratis vliegen - zowel in de Nederlandstalige als in de Franstalige campagne. Omdat andere taksen, toeslagen of kosten toch afzonderlijk moeten worden betaald, werd ten onrechte gesuggereerd dat de klant gratis kon vliegen door punten te sparen.
Zoals altijd is nog verzet tegen deze beslissingen mogelijk.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]