JEP: klacht over Ray verworpen


Bij de JEP, de Jury voor Eerlijke Reclamepraktijken, is de campagne van de Vlaamse Overheid met Ray in een hoofdrol (en ten gunste van meer verkeersveiligheid) een klacht binnengelopen. De campagne is volgens een klager "het summum van stereotyperende wansmaak" - oordeelt u hier nog even zelf. De JEP zag echter geen graten in deze campagne. En de jury had evenmin problemen met campagnes van Bananas en Bacardi-Martini (uitdelen van (een kleine portie) sterke drank, maar op een betalend festival) en Iglo Belgium (met een spot waarin een jongen zegt 'Voetbal is voor jongens'). In een klacht over de beschrijving van een bepaald type smartphone op de website van Easy-M verklaarde de JEP zich onbevoegd.
In al deze gevallen kan nog beroep worden aangetekend.
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]