Jérôme Simonis en Black is Blue creëren Happy Hand

Crea / News

In deze lastige tijden voor onafhankelijke bureaus heeft Jérôme Simonis van Black is Blue zijn troepen gemobiliseerd voor de creatie van een eigen merk van ontsmettende gels met natuurlijke essentiële oliën: Happy Hand. Daarmee slaat hij twee vliegen in één klap: efficiënte ontsmetting en aangename handverzorging. Een creatieve én relevante manier om in te spelen op de pandemie-actualiteit, met een ambitieus project dat om steun vraagt via de crowdfunding site Ulule.

“We moeten er geen doekjes om winden: de Covid-crisis is een zware beproeving voor kleine, onafhankelijke communicatiebureaus als het onze,” zegt de manager van het Waterloose Black is Blue onomwonden. Voor velen onder ons is deze crisis ook een gelegenheid om na te denken over zijn persoonlijke en professionele loopbaan, en die misschien opnieuw uit te vinden. Dat is het geval bij Jérôme Simonis. “Black is Blue is er nog altijd, met zijn hoogwaardige branding-specialiteit, maar in deze situatie van laagconjunctuur moet je vindingrijk zijn om in leven te blijven!”

De omstandigheden brachten hem op een idee. “Ik besefte ineens hoe belangrijk onze handen zijn, vooral voor onze sociale contacten, maar ook hoezeer de crisis er vat op heeft,” benadrukt hij. Het probleem: de drukkende social distancing en tal van andere opgelegde beperkingen, maar ook die vervelende ontsmettingsgels met hun kwalijke geur. Hij besloot zijn ervaring in te zetten om dit euvel aan te pakken.

En zo is Happy Hand geboren. Happy Hand is een gamma ontsmettingsgels (80%) met natuurlijke essentiële oliën, die maximale efficiëntie (virus-, bacterie-, gist- en schimmeldodend) combineren met subtiele parfums en “zachte” ingrediënten die goed zijn voor de huid. “Het idee is eigenlijk om het negatieve positief te maken en van onze gedwongen handelingen een nieuw wellness-ritueel te maken. We mikten op het hogere marktsegment, met een gel die geen enkel probleem vormt voor mensen met een gevoelige huid of een veeleisend reukorgaan, gemaakt volgens de striktste normen.”

Happy Hand is een product dat bedacht, ontwikkeld en gemaakt is in België. Het is een samenwerking tussen een ambachtelijke parfumeur, een specialist in essentiële oliën, een farmaceutisch adviseur en een laboratorium dat instond voor onderzoek, ontwikkeling en productie.

Voor de lanceringscampagne en de crowdfunding deed Simonis een beroep op zijn creatieve partners van La Superboîte. “Zo kon ik mij helemaal toespitsen op mijn missie als beheerder van het project, terwijl ik een frisse, externe blik kreeg op het creatieve gedeelte,” vat hij samen. “Het resultaat is een sympathieke en grappige creatie die wat vrolijkheid brengt in deze moeilijke tijden.”

Ontdek deze creatieve campagne op de website van het fundraising platform Ulule.

Credits

Creatie van het merk en beheer van het project (Brand Identity)

Agency: Black is Blue
Happy Creative Director: Jérôme Simonis
Happy Wife & Networker: Valérie Simonis
Happy Brand Creators: Damien Sprumont, Mathieu Goffaux
Happy Account & Community Manager: Diane Foncoux

Creatie van de lanceringscampagne

Agency: La Superboîte
Creative Direction: Sébastien Lamy & Benoit Berghmans
Creatief Team: Martin Collette & Régis Leemans
Fotografie & Retouching: le superstudio.be
Video: Filméo.be
Stylisme: Stéphanie Pierman
Geluidsingenieur: Thomas Résimont
Geluidsstudio: Studio Bubble