JIM Mobile houdt van regen

JIM Mobile summer 2015

Crea / News

JIM Mobile summer 2015
JIM Mobile lanceerde een nieuwe campagne rond mobiel internet. Het is meteen de vuurdoop voor Happiness Brussels, sinds kort het nieuwe reclamebureau van de jongerenprovider. Het idee? Blijf in de regen en scoor gratis megabytes. Calogero Macaluso, marketingmanager JIM Mobile: “In België regent het vaak. Heel vaak. Ook in de zomer. Vaak een domper op de vakantievreugde bij jongeren. Daarom kwam Happiness met het idee om de Belgische kwakkelzomers om te draaien in iets positief. Sta je deze zomer onder een bui, dan kan je tot 5 GB gratis mobiel internet scoren.” Regent het? Dan kunnen mensen inchecken op stayintherain.be. De webapplicatie werkt op basis van geolocatie en meteogegevens. Het waterpeil stijgt dus enkel als het effectief regent boven je hoofd. Per millimeter neerslag scoor je 75 Mb. Voorts vind je in de app ook een kaartje terug met real-time weerdata. Zo weet je precies waar en wanneer het regent in België. De televisiespotjes tonen steeds een groepje vrienden die van een typische zomerse activiteit genieten, maar dan in de gietende regen.
 

 
Credentials:
Client: JIM Mobile, Medialaan.
Client Contact: Calogero Macaluso, Bartel Lambeau
Agency: Happiness Brussels
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Managing Director: Elke Janssens
CD: Pieter Claeys, Philippe Fass
Group Account Director: Hans Smets
Creation: Barbara Dzikanowice
Account: Aubry Crock
Design Team: Anna Trouvon, Emilie Wauthelet
Art Direction: Laurie Lacourt
Agency Producer: Bart Vande Maele
Production Company: ADULT
Director: Benny Vandendriessche
DOP: Anton Mertens
Executive Producer: Tatiana Pierre
Producer Brechje Depourcq
Online production: BLISS