Op Jobat.be werden op 16 februari 2016, 11.183 jobs aangeboden van 1.056 verschillende bedrijven. Het huidige aantal jobs ligt daarmee dubbel zo hoog als begin 2010, toen de economische crisis nog volop aan de gang was. Het is bovendien van april 2011 geleden dat de kaap van 10.000 jobs op Jobat.be overschreden werd. De recente stijging is deels te verklaren door het herstel van de arbeidsmarkt, nu werkgevers opnieuw meer vertrouwen hebben in de economie. Jobat.be heeft naar eigen zeggen ook meer bedrijven aangetrokken als gevolg van de inspanningen om het platform almaar gebruiksvriendelijker te maken. Werkgevers gaan via Jobat.be vooral op zoek naar technische functies en naar jobs in de verkoop.
De groei van het aanbod wordt vooral gestuwd door de hoge vraag naar technische beroepen zoals ingenieurs, preventieadviseurs, metaalbewerkers of onderhoudselektriciens. Het afgelopen jaar zijn er op Jobat.be maar liefst 26.750 technische jobaanbiedingen bijgekomen. Dit blijft dus een sector met bijzonder veel knelpuntberoepen. De op een na grootste categorie is de verkoop, met in 2015 15.598 nieuwe jobs zoals winkelverkopers, vertegenwoordigers of televerkopers. Daarna volgen de logistieke en transportsector (11.554 nieuwe jobs) en de financiële en verzekeringssector (9.869 nieuwe jobs). Op Jobat.be werden het afgelopen jaar ook veel administratieve jobs (6.499), ICT-jobs (6.039) en jobs in de bouw- en immobiliën sector (5.344) aangeboden.
Patrick Boon, business manager Jobat.be: “We merken dat het herstel van de arbeidsmarkt zich in 2015 heeft voortgezet, waardoor bedrijven weer kunnen investeren in nieuwe medewerkers. Maar de cijfers tonen ook aan dat onze inspanningen vruchten afwerpen. Continue optimalisaties hebben de website gebruiksvriendelijker gemaakt en het sollicitatieproces voor kandidaten vereenvoudigd. Zo maken we het voor bedrijven interessanter om via Jobat.be op zoek te geen naar de meest geschikte medewerkers."
Kandidaten ontvangen via de site regelmatig een update met alle nieuwe jobs die er voor hun gekozen functie beschikbaar zijn en kunnen ze eenvoudig doorklikken om te solliciteren. Artikels en tips & tricks helpen hen om zich optimaal voor te bereiden. De mobiele website is bovendien volledig vernieuwd. Maar Jobat.be brengt bedrijven en sollicitanten ook live bij elkaar, op evenementen zoals de Career Launch en verschillende regiobeurzen. Een deel van het jobaanbod verschijnt in de kranten De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Bovendien kunnen bedrijven zich ook sterk profileren in MARK Magazine, dat zich uitsluitend richt op employer branding.