Jobat lanceert waarde(n)loze sollicitatiecampagne

Crea / Media / News

jobat smartfitOm kandidaten aan te sporen om de Jobat Waardenfit-test te doen lanceert Jobat.be de campagne "De Waardeloze Sollicitatie". Talrijke wetenschappelijke studies (*) tonen aan dat werknemers van wie het waardenkader overeenkomt met dat van hun bedrijf, gelukkiger en geëngageerder zijn. Daardoor gaan ze ook beter presteren en blijven ze langer trouw aan hun werkgever. De Jobat Waardenfit-test biedt kandidaten de kans om via een online test de waarden die ze belangrijk vinden - zoals erkenning, daadkracht, innovatie, autonomie, zelfontplooiing of integriteit - te matchen met de waarden van bedrijven. Op die manier kunnen ze gericht op zoek gaan naar werkgevers waarmee ze een echte “waardenfit” hebben. De test is ontwikkeld door de VUB en het HR techbedrijf Twegos.

Om sollicitanten aan te zetten tot het invullen van de Jobat Waardenfit-test, lanceert Jobat.be de ludieke campagne “De Waardeloze Sollicitatie”, ontwikkeld in samenwerking met The Oval Office. In het filmpje krijgen sollicitanten een vragenlijst voorgeschoteld met een hele reeks foute, onethische, zelfs onwettige … kortom totaal waarde(n)loze vragen. Daarenboven blijkt uit een aantal situaties dat het bedrijf waar ze solliciteren er ook een aantal gebruiken op nahoudt die écht niet kunnen … kortom waarde(n)loze gebruiken. In het tweede deel van het filmpje krijgen de kandidaten tijdens een sollicitatiegesprek te horen dat het om een “onechte” sollicitatie gaat en dat ze via verborgen camera meegespeeld hebben in een promofilmpje voor Jobat.be. Mark Maldeghem, business director van Jobat Media:  "De Jobat Waardenfit-test biedt kandidaten de kans om via hun computer, tablet of smartphone de test te doen en de waarden die ze belangrijk vinden te matchen met de waarden van bedrijven. Op die manier zullen ze nog gerichter op zoek kunnen gaan naar werkgevers waarmee ze een “waardenfit” hebben."(*) oa. Gallup's Q12 Meta-Analysis, Robert Half  - Salarisgids 2017, SD Worx Employee Engagement research

https://www.youtube.com/watch?v=Th5oIdhGMfg