JOE fm stemt af op nieuw reclamebureau

joefm

Crea / News

joefm

TBWA Antwerp heeft het budget van JOE fm gewonnen na een competitie tegen LDV United en Gents Agency. De samenwerking tussen de twee start onmiddellijk en zal binnenkort al  merkbaar zijn.

"We wilden absoluut JOE fm bij ons in Antwerpen," zegt Nicolas De Bauw, managing director van TBWA Antwerp. "Om verschillende redenen. JOE fm is een merk met veel potentieel. Het is zowel creatief als resultaatgericht in de CIM-cijfers. Daarenboven maakt het merk deel uit van Medialaan, waar de laatste jaren fors geïnvesteerd wordt in mediacreativiteit en -innovatie. Mét resultaat. Het wordt alvast boeiend om daarin mee te stappen. En het hoeft natuurlijk ook niet gezegd dat een mediamerk veel creatieve mogelijkheden biedt voor een bureau."

An Caers, marketing & communication manager bij Medialaan Radio, is al even enthousiast. "We gaan in zee met een ploeg die ons opnieuw goesting heeft gegeven in ons eigen merk. Het team van TBWA Antwerp heeft ons overtuigd met hun enthousiasme, een sterke kennis van onze doelgroep en een creatief platform dat ons op lange termijn veel mogelijkheden biedt in onze communicatie naar onze huidige en nieuwe luisteraars."

En wat gebeurde er met het bureau dat even jaar lang lief en leed van JOE fm deelde, Dallas Antwerp (eerst nog als Openhere)? Stijn Gansemans van Dallas Antwerp: “Sinds begin dit jaar is er een nieuw marcomteam bij JOE fm. Dat is van mening dat de zender een herpositionering nodig heeft, wat ik overigens 100% toejuich. Helaas wilden ze daarvoor opnieuw een pitch uitschrijven. Ze nodigden ons uit om mee te doen, maar daar zijn we niet op ingegaan. We hebben zeven jaar op het merk gewerkt en vinden het jammer dat we niet de kans krijgen een doorstart te maken zonder pitch. Ondertussen hebben we ons wel bewezen op hun merk. Bovendien kijk ik liever terug op zeven mooie jaren dan op een verloren pitch. No hard feelings.” In een blogartikel schrijft Gansemans voorts dat JOE fm eigenlijk JACKfm had moeten heten, maar dat die naam was beschermd. Er lag met JOE fm wel een alternatief klaar...