JOE: van classics tot mix van vroeger en nu

HEADER-JOE

Media / News

HEADER-JOEHet gaat heel goed met JOEfm, met de beste luistercijfers sinds de start. En toch heeft Medialaan vandaag een verhaal te vertellen: de zender wordt versterkt. "Vooral omdat er (nog) meer potentieel in de zender zit," zegt Erwin Deckers van Medialaan. En daarmee verwijst hij naar de doelgroep van 35- tot 50-jarigen, de zwevende luisteraars.

joefm

Het oude logo van JOEfm

En dus krijgt JOEfm een verkorte naam, JOE, en een nieuwe merkbelofte: "JOE brengt een sprankelende mix van classics en hits van nu, gebracht door boeiende persoonlijkheden die met beide voeten in het leven staan." Merkwaarden worden dan herkenbaarheid, eigentijdsheid en verbinding.

Concreet? De vormgeving wordt vernieuwd, al blijft de doelgroep (35-50) dezelfde. Maar de veertiger van nu is niet meer de veertiger van 15 jaar geleden. Een radiozender moet zich aanpassen aan die veranderde realiteit. Met een nieuw logo en een nieuwe baseline: "all the way".

Met presentatoren als Sven Ornelis & Anke Buckinx, Alexandra Potvin, Carl Schmitz, Raf Van Brussel & Tess Goossens (vanaf januari, tot dan Rani De Coninck), Jan Bosman, Nathalie Delporte, Bjorn Verhoeven, Elke Van Mello, Lenke van Olmen, Luk Alloo, Els De Craecker, Herbert Bruynseels, Truus Druyts en Leen Demaré gaat JOE overigens meteen 'full force'. Achter de schermen zal ook Michel Follet een belangrijke rol spelen. Afspraak vanaf 16 augustus 2016...