Johan Grauwels en Ann Louwet naar Markedeer en Pubmarket!

News / People

Pubmarket MarkedeerAnn Louwet (Held-er) en Johan Grauwels (Voka – Kamer van Koophandel Limburg) treden respectievelijk op 15 februari en 1 maart in dienst bij Markedeer en Pubmarket!, de communiecatiebureaus van Dorien en Jean‑Pierre Breels. “We realiseerden in 2018 een omzetstijging van 15%. Investeren in bijkomende mensen en middelen is dan ook noodzakelijk. Voor en door onze klanten moeten, willen en zullen we verder blijven groeien”, aldus vader en dochter Breels.
Pubmarket! is een full-service omnichannel communicatiebureau met vestigingen in Kermt-Hasselt, Brussel en Amsterdam. Het bureau werd in 2003 opgericht door Jean‑Pierre Breels, die zijn leven lang in communicatiemiddens vertoefde. Het team telt 70 medewerkers en beschikt sinds 2015 ook over het inhouse digital agency Markedeer, dat geleid wordt door Dorien Breels. ‘Pubmarket! werkt voor regionale, nationale en internationale klanten zoals Ebema, Spar, Alvo, Prik & Tik, Vavantas, Wijnegem Shopping Center, Proximus, Philips, Samsonite, Bidfood, Bel Foodservice, Unilever Food Solutions,…“ Markedeer is gevestigd op dezelfde locatie als Pubmarket! en heeft heel wat klanten met Pubmarket! gemeen. Als dochteronderneming van Pubmarket! wil Markedeer nieuwe en bestaande klanten helpen met het digitaliseren van hun communicatie.
Ann Louwet heeft verschillende masterdiploma’s, waaronder een master in kunstwetenschappen, een master in archeologie, een master in communicatiewetenschappen, een master in marketing en een manama in management. Rode draden doorheen heel haar professionele loopbaan waren marketing en communicatie. Na een eerste ervaring bij de Swenty Holding in Nederland werd ze change communicatiecoördinator bij Nike in Laakdal, deed ze ervaring op in overheidscommunicatie in Leopoldsburg en Hasselt en werkte ze bijFabrelac in Bree. Haar laatste job, als directeur communicatie en belangenbehartiging bij Voka-Kamer van Koophandel Kempen, gaf haar ‘goesting’ om zelf te ondernemen in een dienstenbedrijf waar visie en strategie centraal staan. Ze begon het strategisch communicatiebureau Held-der met een duidelijke focus: de business van de klanten vooruit helpen via slimme communicatie en marketing en een eenduidige filosofie waarin topkwaliteit, strategie en creativiteit de absolute sleutelwoorden zijn. Geen standaardoplossingen, wel veel toegevoegde waarde voor bedrijven. Op dit pad kwam Ann in contact met Markedeer en Pubmarket!.

Kermtenaar Johan Grauwels dronk vroeger wel eens een pint in The Rudy’s waar nu Pubmarket! en Markedeer gevestigd zijn. Hij is industrieel ingenieur en behaalde een MBA-diploma. Na ervaringen bij Soudal in Turnhout, Hilti en Yokogawa in Brussel werkte hij als marketingverantwoordelijke 11 jaar voor Groep MSI (Hengelhoef, optiek- en hoorcentra Scherpesteen, RVT Sint-Anna, Apotheken In het Zwaard en de Thuiszorgwinkels). Als directeur in Hengelhoef maakte hij de verkoop van het vakantiedorp mee. Nadien werd hij communicatiemanager van het Hasselts Salvator-, het Herkse Sint-Ursula- en het Heusdense St.-Franciskusziekenhuis. Hij bedacht de slogan ‘in goede handen’, zette het Herkse revalidatiecentrum op de kaart en begeleidde de fusie en defusie met het Sint-Franciskusziekenhuis. Sinds 1 december 2005 werkte hij als directeur communicatie en events bij Voka – Kamer van Koophandel Limburg en droeg hij zijn steentje bij tot de groei en bloei van deze werkgeversorganisatie die in 10 jaar tijd het aantal leden van 2 000 tot meer dan 3 000 zag toenemen.