Naar aanleiding van Wereld IBD-dag lanceerde The Fat Lady samen met Takeda het videoformat ‘De uitdaging’. In dit format gaan Crohn- en colitispatiënten een persoonlijke uitdaging aan. Samen met Takeda overwinnen ze de obstakels die de chronische ziektes met zich meebrengen. Crohnpatiënt Benny mocht de spits afbijten en kreeg hierbij hulp van niemand minder dan Johan Museeuw.
Onlangs fietste Benny samen met zijn grote wieleridool door de pittoreske Vlaamse Ardennen, ter voorbereiding van zijn Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen van volgend jaar. Johan wil hiermee alle patiënten steunen in hun dagelijkse strijd tegen deze chronische ziekte.
De video werd gelanceerd op de blogs wijhebbencrohn.be en www.wijhebbencolitis.be, die deel uitmaken van een awareness campagne rond IBD (inflammatory bowel disease). Met deze hero content wil The Fat Lady deze kanalen extra in de verf zetten, om zo de ziekte meer en meer bekendheid te geven. Want leven met een chronisch aandoening zoals IBD heeft een nefaste invloed op het dagdagelijkse leven van IBD-patiënten. Dat is het onderwerp van de blog, gemaakt door en voor patiënten.
De video maakte heel wat los bij de patiënten, mensen uit hun omgeving, professionals maar ook wielerfans. Dit resulteerde in heel wat interactie en views, maar ook opvallend veel shares en extra fans op de Facebookpagina’s.
https://www.youtube.com/watch?v=7gWb7pY4Mqc#https://www.youtube.com/watch?v=7gWb7pY4Mqc
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]