Johannes Huysmans

New kids in town

‘Nothing is certain but death and taxes.’ Niet mijn quote – iets te fatalistisch en met een korrel zout te nemen – maar in mijn ogen ook van toepassing op de wondere wereld van public relations.

In welke sector mag ik mij over een jaar verdiepen, voor een nieuwe prospect? Geen idee. Welke media zullen volgende maand berichten over een campagne die we op dit moment uitstippelen? Koffiedik kijken. Hoe zullen politieke beslissingen rond mobiliteit, klimaat en volksgezondheid de business van een klant vanaf morgen mee hervormen? Ik heb geen glazen bol. En gelukkig maar.

Ik ben Johannes en ruilde in november 2020 het Brusselse pr-bureau Ketchum voor het  Gentse Walkie Talkie om er de recent opgerichte corporate communicatiecel te versterken. Samen met mijn collega’s Valérie, Sara en Alexis buig ik mij over klanten als FrieslandCampina, BeerSelect en CAAAP rond pr-strategie, influencer marketing en corporate branding.

Het is een sector waarin ik mijn ei kwijt kan en mijn blik verder kan verruimen. Als nieuwsjunkie met een breed interesseveld – ik studeerde sociologie, economie en talen aan de UGent – vind ik in de pr de onvoorspelbaarheid, adrenalinerush en variatie die ik in een job zoek.