Jonathan Danko design director bij Bridgeneers

News / People

Nieuw aan tafel bij Bridgeneers: design director Jonathan Danko. Na opgemerkte passages bij verschillende bureaus waar hij zijn tanden zette in verschillende stevige merken, is hij helemaal rijp om de studio van Bridgeneers mee aan sturen. Danko is een onmiskenbare topper. Indrukwekkend van formaat, een snelle groeier, geen kasplantje, en om van te watertanden, luidt het bij Bridgeneers: "Duidelijk het resultaat van hoogstintensieve kweekprocessen. Om misverstanden te vermijden: we hebben het hier over de variant op de vleestomaat met als typenaam Danko (google it). Maar de parallellen met onze nieuwe designdirector, Jonathan Danko, zijn frappant. We willen eerst benadrukken dat we enkel van de man zijn werk hebben geproefd. Smaakbommetje hoor, met grote merken in portfolio zoals bpost, Provincie Antwerpen, Primagaz en -haha- BelOrta. Die doen ook in tomaatjes."

Jonathan Danko oogt fris alsof hij vers geplukt is, maar hij heeft de diepe wortels van een vintage exemplaar. Hij vond zijn passie voor merken bij Catapult, Kunstmaan en Branding Today, kroop in het hoofd van de consument bij HeadOffice, transformeerde merken naar het digitale speelveld als creative director bij Intracto (nu iO) en stuurde als design director bij RCA de studio aan in volledige merktrajecten. Nu landt hij dus aan tafel bij Bridgeneers. Jonathan Danko: “Ik ben van nature een pure merkdesigner. Dat is enkel het vertrekpunt: een merk is de meest strategische en duurzame waarde voor iedere ambitieuze organisatie en zoveel meer dan vorm en logo. Ik ontdekte bij Bridgeneers een gelijkaardige holistische visie op branding en kijk enorm naar uit om met de verschillende teams samen te werken, ervaring te delen en design naar een hoger niveau te tillen.”

Ronny Schildermans: “Branding is een groeipoot bij Bridgeneers. Binnen al onze geledingen: marketing, digital, campaigning,... en uiteraard design. Bedrijven en organisaties beginnen -eindelijk -  in te zien dat een krachtig merk, en niet alweer een kortetermijnactie, het beste wapen is in complexe tijden. We hebben onze eigen saus en zijn er zeker van dat Jonathan die nog lekkerder gaat maken. Toffe kerel ook, goeie peer. Of tomaat. ”