Jonge marketeers verenigd in BYM

Communication / Marketing / News / People

BYMBAM lanceert de Belgian Young Marketers, een specifieke werking voor en door jonge marketeers om hen beter te laten integreren in het aanbod aan marketing initiatieven en beter in te kunnen spelen op hun behoeften.
De Belgian Young Marketers (BYM) hebben de ambitie dé referentie van de jonge marketeers in België te zijn. Dat doen ze door een platform te creëren waarbij er ruimte is voor ‘knowledge sharing’ en jonge marketeers ondersteund kunnen worden in het begin van hun carrière. BYM wil zo een community vormen waar jonge marketeers onder elkaar terecht kunnen. Zo werd er al een Facebookgroep opgericht die elke jonge marketeer kan volgen. De BYM community wordt goed opgevolgd door de Young Spirit Board, die een jonge ‘shadow board’ vormt voor de Raad van Bestuur van BAM om zo ook de algemene werking meer op jongeren te laten enten.

Catherine De Geest

Catherine De Geest

“Het is een vaststelling dat jongeren weinig aanwezig zijn op de verschillende events en afterworks die in de marketingwereld georganiseerd worden. Daar wilden we wat aan doen. Met zo’n 15-tal trekken we aan de kar en proberen we jonge marketeers meer te betrekken bij de verschillende initiatieven en zo de marketingwereld te verjongen.” Aan het woord is Morgane Garot, media sales consultant bij Proximus Skynet Advertising. Samen met Catherine De Geest, digital account manager bij Roularta Media Group, neemt ze het voorzitterschap van de Belgian Young Marketers (BYM) waar.

Morgane Garot

Morgane Garot


“Het officieel startschot werd gegeven op het BAM Student Congress dat plaatsvond op 14 maart”, vertelt Catherine De Geest. “Heel wat van onze mensen waren aanwezig om nuttige informatie te geven aan deze toekomstige marketeers en hen aan te sporen om onze Facebookpagina te volgen.”
Er staan alvast heel wat initiatieven te popelen om de komende maanden verder uitgewerkt te worden:

  • Er zal gezorgd worden voor een speciaal lidmaatschap voor jonge werkende marketeers.
  • BAM organiseert samen met Brightfish de Young Marketers Competition, een wedstrijd om een duo young marketeers naar Cannes Lions te sturen.
  • De BYM zullen aanwezig zijn tijdens de BAM Marketing Days in juni (onder andere met een speciale afterwork)
  • Er wordt gewerkt aan opleidingen op maat van young marketeers.
  • “Tot slot”, zo vertelt Catherine De Geest, “willen we young marketeers koppelen aan meer ervaren profielen via een buddy program: die kunnen je tips geven, meenemen naar de events die ertoe doen en ga zo maar door.”