Jongens richten De Jongens op

Ambassy

Communication / News

Ambassy
(update 6 december) Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde hebben het drukdrukdruk. De jongens van Wasbar verkochten dat concept aan Top Brands en richtten de afgelopen maanden twee creatieve bureaus op: De Jongens en Ambassy. Naast brandconsultancy willen ze ook een nieuwe wind blazen in het werken met en communiceren rond ambassadeurs.
Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde
Het duo wordt vaak "De jongens van Wasbar" genoemd. Wanneer ze in die context worden aangesproken slaat dit vaak op de manier hoe ze Wasbar als merk op de kaart hebben gezet. Hoe ze op een paar jaar tijd een love-brand hebben ontwikkeld en hoe ze erin geslaagd zijn dit te verstevigen via PR, partnerships en samenwerkingen. Die kennis bouwden ze op in hun verleden als marketeers binnen mediabedrijven, en via hun creatief bureau Make Them Talk. Ze hielpen intussen, naast Wasbar, ook merken als Samsung, Nikon, Ici Paris XL, Eneco en De Standaard met het bedenken en coördineren van creatieve branding & brand activation acties. Met De Jongens helpen ze nu via consultancy ook andere merken bij het uitbouwen van een solide brand.

Met  Ambassy willen ze ambassadeurshappen en influencer based storrytelling naar een hoger niveau brengen. Vertrekkende vanuit het merk wordt op zoek gegaan naar authentieke ambassadeurs. Rond het ambassadorship brengen ze een verhaal dat crossmediaal wordt verteld en via PR wordt versterkt. Er worden extensies gemaakt naar de social media van het merk én van de ambassadeur. Intussen lanceerde Ambassy al de wintercampagne voor Toerisme Oostende. Deze winter nemen Marcel Vanthilt, Katja Retsin, Barbara Sarafian, Rick de Leeuw en Tatyana Beloy u mee naar 'hun' Oostende.