Joyn maakt steden slimmer

CityLife, Qustomer en Het Opzet, drie Belgische marktleiders op het vlak van getrouwheidsplatformen, bundelen hun verschillende betaal- en spaarkaartapplicaties in joyn. Dankzij de fusie wordt joyn het nummer één digitaal getrouwheidsprogramma en de grootste speler op de markt van marketingplatformen voor consumenten en handelaars. Joyn brengt 1,4 miljoen gebruikers in contact met maar liefst vierduizend handelaars. Dé grote ambitie? Een netwerk van slimme steden bouwen en België naar de wereldtop loodsen. En om dit te bereiken, wil en moét joyn de krachten bundelen met verschillende partners, steden en gemeenten.
Tien verschillende spaarkaarten voor de bakker, de kapper en de lokale kledingwinkel zijn niet meer van deze tijd. Joyn brengt alle spaarkaarten samen in één kaart en smartphone applicatie. Hiermee krijgt de gebruiker een enorm netwerk van handelaars en voordelen ter beschikking. Ook voor de Belgische handelaars, die het niet gemakkelijk hebben door de opkomst van e-commerce, biedt joyn tal van mogelijkheden. Joyn is het nummer één marketingplatform in België voor handelaars en biedt hen niet enkel de mogelijkheid om in contact te treden met 1,4 miljoen gebruikers, ook staan ze via een e-mailservice in nauw contact met hun klanten. Bovendien kan je ook mobiel betalen met Payconiq, en hebben handelaars automatisch toegang tot relevante inzichten over hun klantenbestand. Via de joyn-handelaarsbarometer, krijgen ze zicht op hoe zij het doen ten opzichte van bijvoorbeeld hun concurrenten.
“Door één gezamenlijk platform te bouwen, steken we de Belgische handelaars een hart onder de riem.” zegt Frank Bekkers, CEO joyn. “Maar hier stopt het niet, hier begint het net. Ons netwerk vormt op dit moment een onderzoekslab van 1,4 miljoen gebruikers. En hiermee kunnen we veel meer doen, zoals steden en de regio’s versterken.” De ambitie van joyn is niet mogelijk vanuit één bedrijf of één persoonlijkheid. Joyn wil dé partner bij uitstek worden voor derde partijen, en heeft naast investeerders KBC, ING en Mediahuis tal van partners zoals Bakkersonline.be en DOOHapps. Het netwerk dat joyn aanbiedt is enorm interessant op stadsniveau. Steden worden steeds groter en complexer. Joyn wil daarom de steden in nauwer contact brengen met inwoners of bezoekers. Zo zou een gebruiker in de toekomst bijvoorbeeld via de app een parking kunnen betalen of gaan zwemmen. En ook een stadsbestuur zelf heeft hier baat bij: om de steden levendig en aantrekkelijk te houden, moet men investeren in zowel the ‘bricks’ als the ‘clicks’ (fysieke winkels én online aanwezigheid). Zo kan joyn via zijn netwerk en communicatietool bijvoorbeeld koopzondagen van de steden versterken en inzichten verschaffen voor beleidsvoering.
“Wij willen in eerste instantie een gesprekspartner zijn voor steden om ze via ons netwerk slimmer te maken,” zegt Maarten Decramer, verantwoordelijk voor joyn urban services. “En we zijn al volop bezig. Vandaag vinden er verschillende workshops in en met steden plaats en we plannen binnenkort een roadshow in het hele land. Met dit initiatief willen wij binnen een jaar ons netwerk van intussen 19 steden uitbreiden naar honderd in België en later de rest van Europa veroveren.”
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]