Jules en Air houden van goede mannengeur

Crea / News

Nadat Air komaf maakte met mannelijke stereotypes in de ‘Men in Progress’-spot die het nieuwe merkplatform van Jules introduceerde, gaat het bureau verder op haar elan voor het Franse merk met nieuwe een spot over stereotypes rond… de mannelijke lichaamsgeur.

Na 10 jaar afwezigheid op de parfummarkt nam Jules de beslissing om een nieuwe eau de toilette te lanceren. Doelstelling: jongeren verleiden en het merk verjongen. In een sector waar de communicatie zich vaak beperkt tot beelden van mooi gespierde, mysterieuze en half wilde jongemannen, wil Jules de dingen anders aanpakken. Air kreeg de opdracht om de nieuwe visie creatief te vertalen. Van de naam tot de verpakking en de communicatie… Air bedacht het project van A tot Z. En zo kwam het op de proppen met “Bon Homme. Een mannengeur, maar dan een goede.”

Credits
Client: JULES  
Contacts: Benoît Latron, Karine Siebenhuner, Maud Grienti 
Account team: Pauline Heraly, Anastasia Bousson   
Agency: AIR Brussels   
CD: AIR Creative Council  
Creation: Arnaud Bailly   
Creation: Karel De Mulder   
Creation: John Benois
Creation: Romain Félix   
Creation: Laurie Lacourt   
Creation: Marc Richard Vander Heyden   
Art direction: Chantal Gillet  
Special thanks to: Lise Everaert, Benedict van Acker  
Movie production Agency: Initials LA  
Director: Heleen Declercq  
DOP: Jordan Vanschel 
Edit: Ward Geerts (Sliced)  
VO recording: Puresound 
VO: Amandine Decroix  
Music & sound design: Thomas Houthave (Klankwerk)