June en De Vloer opnieuw op de barricade voor een eerlijke energiemarkt

Crea / News

In het najaar van 2022 voerde June met de hulp van De Vloer en iO al een eerste campagne over June Switch. Ter herinnering, June Switch zorgt ervoor dat je constant het laagste energietarief betaalt. Het is een algoritme dat non-stop de markt afschuimt op zoek naar lagere prijzen en dat je zonder papierwerk overschakelt naar een goedkopere leverancier.

Zopas werd een vervolg op deze campagne gelanceerd, in radio en digitale media, dat opnieuw verkondigt dat June een bondgenoot wil zijn voor de consument die nooit meer te veel wil betalen voor energie. En dat doen ze deze keer door een aantal gekende wantoestanden uit de energiemarkt aan te klagen. De campagne speelt in op een aantal frustraties die leven bij de energieconsument en biedt daar met June Switch een gepaste oplossing voor.

“Door de zachte winter werden al snel alle steunmaatregelen rond energie door de overheid afgebouwd en leeft de perceptie dat de energiecrisis volledig achter de rug is. Niets is minder waar. De prijs die de consument vandaag betaalt ligt vaak nog altijd te hoog en het loont nog steeds de moeite om energieprijzen en -leveranciers te vergelijken. Voor wie liever een heerlijke Fristi nuttigt ergens op een zonnig terras, in plaats van ingewikkelde prijstabellen te vergelijken, is June Switch een godsgeschenk,” zegt Patrick Clymans, business director bij De Vloer. 

Vincent De Dobbeleer, CEO van June Energy, vult aan: “Deze campagne is een mooie vertaling van onze missie als merk. Bij June ijveren we immers al jaren voor een eerlijke energiemarkt en we willen die intentie met deze opvallende campagne nog eens extra in de verf zetten. Tijdens de energiecrisis is duidelijk geworden dat de energiemarkt behoorlijk volatiel kan zijn en dat de consument zijn voordeel kan halen door klant te worden bij een organisatie zoals June. We zien onszelf graag als een sterke bondgenoot, die hen helpt de uitdagingen van deze markt en de complexiteit ervan te trotseren.”

Credits

Client: June Energy

Client contact: Vincent De Dobbeleer / Tom Vandeputte / Paul Van Cotthem

Agency: De Vloer

Business Director: Patrick Clymans

Account Team: Lucas Gijs

Creative Director: Johan Roelandt

Creatie: Matthias De Smet / Ivo Mertens

Design: Tom De Vriendt

Production: Make

Digital production: iO