FloorHouse wil een stevige basis leggen voor de toekomst. Na consultatie koos de Belgische voor June20 als partner. De opdracht is helder: ontwikkel een geïntegreerde aanpak waarmee FloorHouse zowel online als offline verder kan groeien.
Sinds de start in 2008 groeide Floorhouse fors uit van een bescheiden verkooppunt tot zeven grote showrooms verspreid over heel Vlaanderen. Na een marktonderzoek en een positioneringsoefening ontwikkelde June20 een doordachte strategie en een nieuw communicatieplatform. Rebranding was de eerste ‘to do’. De merkstrategie steunt op drie strategische designdrivers: expertise, service en esthetiek (van het aanbod). De nieuwe branding moet zorgen voor een sterkere, emotionele band met de doelgroep. De voornamelijk functionele en promotionele uitstraling van Floorhouse werd vervangen door een krachtige, eigentijdse esthetische identiteit die makkelijker binnen meerdere kanalen is in te zetten - om zo ook een veel bredere doelgroep te verleiden.
Het vernieuwde logo behoudt de herkenbaarheid van het oude logo, maar introduceert een nieuw lettertype voor een hedendaagse uitstraling. Het outline - kader rond 'Floor' verwijst naar een plankje of tegel, en benadrukt de expertise in vloeren én de connectie die we thuis met onze vloer ervaren. Het plankje komt terug doorheen de hele branding, om de aandacht op bepaalde aspecten van het aanbod te vestigen. Ook het kleurenpalet werd aangepast en uitgebreid, met voornamelijk meer zachte en warme kleuren binnen een uitgebreid promocanvas.
June20’s nieuwe aanpak van de fotografie benadrukt schoonheid, kwaliteit en veelzijdigheid. De vloer blijft de hero en het letterlijke focuspunt van elk verhaal. De toevoeging van mensen en lifestyle-elementen vergroot de herkenbaarheid en illustreert de veelzijdigheid van de vloeren. De rebranding wordt geleidelijk doorgevoerd in de nieuwe én bestaande FloorHouse-winkels, zowel instore als front of store, en op een vernieuwde webshop en website. Elk touchpoint wordt aangepakt, niet enkel qua layout maar ook op basis van de juiste wetenschappelijke inzichten inzake winkelcommunicatie. Die instore communicatie is ook helemaal nieuw, met een service-charter en een basisset call to actions doorheen de hele shopper journey.
Credits
Client: FloorHouse
Client Contact: Raf Bahbout, Stef De Clippeleir
Account: Frederik De Zutter
Strategy: Wolf Florizoone, Peter Hoogland, Tom Vanlerberghe
CD: Kris Lenaers
Copy: Tanja Picavet, Silke Beurms
Design Director: Lim Sijmons
Design team: Catherine Van den Meersschaut, Robin Looyen, Kaylie De Caluwe
Motion Design: Stef Deleurere, Pieter Olievier
Photography: Verne