June20 maakt spraakmakende activatie voor Vondelmolen

Vorig jaar ontwikkelde June20 voor zijn klant Vondelmolen een nieuwe merkstrategie en -campagne. De uitdaging: brand awareness verhogen en aankoopgedrag wijzigen en dit binnen een doelgroepverbreding. Het bureau creëerde daarvoor eerst een nationale multimediacampagne met als campagnelijn “Haal het sterkste uit jezelf”. In twee grappige video’s kwam telkens sprekende peperkoek aan het woord die een jong meisje en een timide man aanzette om zichzelf te overtreffen.
Om de peperkoek van Vondelmolen nog meer te laten (her)ontdekken, bedacht June20 nu een opmerkelijke merkactivatie met, jawel, sprekende peperkoek in de hoofdrol. Een volledig gewrapte Vondelmolen-auto kreeg een grote sprekende Vondelmolen-peperkoek op zijn dak. Deze wagen deed acht steden aan: Brugge, Kortrijk, Mechelen, Leuven, Gent, Sint-Niklaas, Genk en Hasselt. Een acteur van de Improvisatieliga sprak onopgemerkt via de peperkoek voorbijgangers aan die eruit zagen alsof ze wel een duwtje in de rug konden gebruiken. Zijn stem stuurde via een microfoon de mechanische bewegende ‘mond’ van de peperkoek aan. Het sampling team verwende hen vervolgens met peperkoek en deelde ook flyers uit waaraan een wedstrijd voor verwenpakketten was gekoppeld.
De sprekende peperkoek zorgde in de verschillende steden voor amusante en verrassende interacties met voorbijgangers. Daarvan werden er enkele gebruikt voor een online campagne: via korte videosnippets (een jogger, een skater en een fietser) verscheen deze content in social ads.
Daarnaast was Vondelmolen tijdens De Warmste Week van de VRT een van de hoofdsponsors van de Warmathon. Via tag-ons aan reclamespots werd door Vondelmolen opgeroepen om zich in te schrijven. De sprekende peperkoekwagen was uiteraard ook aanwezig op de Warmathons zelf en moedigde de deelnemers aan, niet alleen met woorden maar ook met lekkere peperkoek die de deelnemers extra energie gaf. Want daar is het Vondelmolen uiteindelijk allemaal om te doen.
Credits
Client: Vondelmolen
Client Contact: Koen Vandenhende
Agency: June20
Account Team: Wendy Galle, Frederik De Zutter, Jannes Jonckheere
Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone
Channel Strategy: Wendy Galle
Digital Strategy and Project Management: Koen Hoogenboom
CD: Kris Lenaers
Creation: Jelle van Garderen, Tom De Vliegher, Thierry Wiebking
Art Direction: Jeroen Goossens
Copy: Tanja Picavet, Bart Van Goethem
Design: Lim Sijmons, Robin Looyen, Catherine Van den Meersschaut
Motion Design: Stef Deleurere
Photography: Sarah Eeckelaert
Production Manager: Paul Christiaens
Film Production Company: Videocrew
Field Activation Production Company: Shadows
Technical Production Company: Plug ‘n Play
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]