June20 maakt spraakmakende activatie voor Vondelmolen

Crea / News

Vorig jaar ontwikkelde June20 voor zijn klant Vondelmolen een nieuwe merkstrategie en -campagne. De uitdaging: brand awareness verhogen en aankoopgedrag wijzigen en dit binnen een doelgroepverbreding. Het bureau creëerde daarvoor eerst een nationale multimediacampagne met als campagnelijn “Haal het sterkste uit jezelf”. In twee grappige video’s kwam telkens sprekende peperkoek aan het woord die een jong meisje en een timide man aanzette om zichzelf te overtreffen.

Om de peperkoek van Vondelmolen nog meer te laten (her)ontdekken, bedacht June20 nu een opmerkelijke merkactivatie met, jawel, sprekende peperkoek in de hoofdrol. Een volledig gewrapte Vondelmolen-auto kreeg een grote sprekende Vondelmolen-peperkoek op zijn dak. Deze wagen deed acht steden aan: Brugge, Kortrijk, Mechelen, Leuven, Gent, Sint-Niklaas, Genk en Hasselt. Een acteur van de Improvisatieliga sprak onopgemerkt via de peperkoek voorbijgangers aan die eruit zagen alsof ze wel een duwtje in de rug konden gebruiken. Zijn stem stuurde via een microfoon de mechanische bewegende ‘mond’ van de peperkoek aan. Het sampling team verwende hen vervolgens met peperkoek en deelde ook flyers uit waaraan een wedstrijd voor verwenpakketten was gekoppeld.

De sprekende peperkoek zorgde in de verschillende steden voor amusante en verrassende interacties met voorbijgangers. Daarvan werden er enkele gebruikt voor een online campagne: via korte videosnippets (een jogger, een skater en een fietser) verscheen deze content in social ads.

Daarnaast was Vondelmolen tijdens De Warmste Week van de VRT een van de hoofdsponsors van de Warmathon. Via tag-ons aan reclamespots werd door Vondelmolen opgeroepen om zich in te schrijven. De sprekende peperkoekwagen was uiteraard ook aanwezig op de Warmathons zelf en moedigde de deelnemers aan, niet alleen met woorden maar ook met lekkere peperkoek die de deelnemers extra energie gaf. Want daar is het Vondelmolen uiteindelijk allemaal om te doen.

Credits

Client: Vondelmolen

Client Contact: Koen Vandenhende

Agency: June20

Account Team: Wendy Galle, Frederik De Zutter, Jannes Jonckheere

Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone

Channel Strategy: Wendy Galle

Digital Strategy and Project Management: Koen Hoogenboom

CD: Kris Lenaers

Creation: Jelle van Garderen, Tom De Vliegher, Thierry Wiebking

Art Direction: Jeroen Goossens

Copy: Tanja Picavet, Bart Van Goethem

Design: Lim Sijmons,  Robin Looyen, Catherine Van den Meersschaut

Motion Design: Stef Deleurere

Photography: Sarah Eeckelaert

Production Manager: Paul Christiaens

Film Production Company: Videocrew

Field Activation Production Company: Shadows

Technical Production Company: Plug ‘n Play