Jupiler krijgt opvallende make-over

Design / News / Retail

6_JUP_RED_CAN_WB_Steel_50cl_BEL_51186827_2D3D__1__1_Jupiler krijgt een opvallende make-over. Niet het bier zelf natuurlijk, wel de looks: strakker in het rood en schuin afgelijnd. De facelift zal de komende weken worden doorgetrokken naar de rest van de Jupiler-familie (ook Jupiler Blue en Jupiler 0.0%). Dimitri Van Loock, marketing manager van Jupiler: « Onlangs heeft het logo met de bekendste stier van het land een update gekregen. Nu krijgt ook de hele verpakking een nieuwe identiteit: een strakker design, een modernere uitstraling, want bij een frisse Jupiler hoort een frisse look. Over kleuren kan je misschien nog van mening verschillen, over smaak niet. Het recept blijft dus 100% identiek. 100% Jupiler. »JUP_RED_FLB_25cl_BEL_51186779_3D_1_

Vanaf midden september vind je de nieuwe Jupiler-verpakkingen in de rekken en cafés. De uitrol van de hele operatie zal enige tijd in beslag nemen. Met meer dan 20 soorten verpakkingstypes, al het promomateriaal en de hele nieuwe stijlintegratie in winkels en bars is dit een grote onderneming. De nieuwste Jupiler facelift is opvallend maar past in een geleidelijke evolutie die het merk heeft gekend. « Het was al bijna 10 jaar geleden dat het iconische Jupiler-logo zo een opvallende visuele re-styling kreeg. “Less is more” is het devies. De verpakking is daardoor misschien iets minder traditioneel, zou je kunnen zeggen. In de verpakkingswereld staan tegenwoordig zo veel interessante dingen te gebeuren dat veranderingen, klein of groot, wel vaker zullen gebeuren. Dat zal de bierfan in de toekomst ook wel snel beginnen opvallen, » blikt Van Loock vooruit.

JUP_RED_SHR_6x33cl_51186973_3D_1_