“Ik ben Jutta Callebaut, 23 jaar. Ik heb beeldende vormgeving gestudeerd aan Sint-Lucas Gent. Na mijn afstuderen in 2013 heb ik een tijdje bij de zoo gewerkt. Ik mocht de hoepels vasthouden bij de zeehondenshows. Jammer genoeg werd ik ontslagen nadat ik op de snor van een van de zeehonden ben gaan staan.
Ik moest mijn geluk ergens anders uitproberen. Ik wou wel nog graag iets met dieren doen, veearts worden of zo, want ik ben altijd al een dierenvriend geweest. Zo heb ik eigenlijk per vergissing deelgenomen aan ‘de Farm’ van BBDO. Wie heeft die naam bedacht? Hoe dan ook, het lot wou dat ik er een contract als creative copywriter aangeboden kreeg. Ondertussen werk ik iets langer dan twee jaar bij BBDO.
Onze twee Lions in Cannes waren voor mij een hoogtepuntje. Zeker de zilveren Lion in radio is een copywriterdroom die waar werd. En bovenal kan ik dankzij die leeuwtjes nu toch nog een beetje zeggen dat ik iets met dieren doe.
Het zal wel moeilijk worden om die winst te overtreffen. De lat ligt plots heel hoog. Maar sinds enkele maanden werk ik samen met een getalenteerde art director: Girbe Bogaerts. Hij heeft superlange benen, dus als hij op m’n schouders gaat staan en we ons uitstrekken kunnen we die lat, wie weet, nog verleggen.”