Kanal-Centre Pompidou opent de deuren met Bowling
Het is zover. Het magnifieke gebouw van de oude Citroën-garage opent op 5 mei officieel de deuren. Dit gebouw wordt omgevormd tot een nieuw museum voor moderne en hedendaagse kunsten in Brussel. Tot de grote verbouwingswerken aan het gebouw beginnen, zal er een tijdelijke expo plaatsvinden met werk uit de permanente collectie van Centre Pompidou. Bowling verzorgt de communicatie, zoals eerder bericht op pub.be.
“Echte kunstliefhebbers moet je niet overtuigen om het nieuwe museum Kanal-Centre Pompidou te ontdekken. We kunnen ze enkel een extra zetje geven door aan te geven welke straffe werken en kunstenaars er te ontdekken zijn,” zegt Gwenn Nevelsteen, managing partner Bowling. “Waar we bijzondere aandacht voor hebben gehad, is om een nieuwe doelgroep aan te trekken. Hedendaagse kunst bekijken in een oude garage (die weldra tot ons collectief geheugen zal behoren) geeft een extra dimensie. Bovendien heeft Kanal-Centre Pompidou de ambitie om een ontmoetingsplaats voor de buurt en de stad te worden.”
“Vandaar dat we in onze communicatie altijd het gebouw – als herkenbare landmark van Brussel – als ondergrond gebruiken,” zegt Jan Sidgwick, head of design Bowling. “Soms als abstracte vorm in de print-design (advertenties, outdoor, vlaggen, …). Soms als echt gebouw waar de boodschap op wordt geprojecteerd (TV, banners, social media). In het design hebben we een evenwicht gevonden tussen een artistieke beeldtaal en een boodschap die een veel ruimer publiek kan aanspreken.”
“Als titel van deze tentoonstelling hebben we ‘Kanal Brut’ voorgesteld,” zegt tot slot Christophe Ghewy, creative partner, Bowling. “Ook dit geeft weer aan dat de werken worden tentoongesteld in de brute garage, zoals Citroën deze heeft achtergelaten.”
Credits
Creative Director: Christophe Ghewy
Strategie: Gwenn Nevelsteen
Design: Jan Sidwick – Antoine Martinon
Project management: Marilyn Blondé
Geluid: Sonicville
Beschilderingen gebouw: Urbana Project