(update) Recupel en Mortierbrigade zetten kapot elektro in tribunes

Marketing / News

Een opmerkelijk beeld tijdens de laatste match van Club Brugge tegen Royal Excel Moeskroen: kapotte elektr(on)ische toestellen in de tribunes van het Jan Breydelstadion.

Uit onderzoek van Recupel blijkt dat er maar liefst negen miljoen kapotte elektr(on)ische toestellen stof liggen te vergaren in de Belgische huishoudens. Genoeg om de zitplaatsen van maar liefst 300 voetbalstadions mee te vullen. Door de coronamaatregelen zijn echte supporters nog niet toegelaten. Daarom maakten Recupel, Mortierbrigade en Club Brugge van de gelegenheid gebruik om een belangrijke boodschap onder de aandacht te brengen, in samenwerking met Fast Forward: breng kapot elektro naar een Recupel-punt zodat het gerecycleerd kan worden tot nieuwe grondstoffen.

De actie kreeg ruime aandacht in de media en was te zien op het journaal van RTL-TVI en VRT.

Credits

Client: Recupel

Client contacts: Annelies Evens, Tallita Ortiz de la Torre, Medina Boufekane, Luc Lecompte

Agency: mortierbrigade

CEO: Jens Mortier

Executive Creative Director: Joost Berends

Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Frédéric Zouag, Nicolas Gaspart

Strategy: Michiel Noens

Producer: Anneleen Vande Voorde, Gwen Reynaert

Social Media Manager : Emma Poorters

Design: Patrick Downie

Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata, Sophie Bayeul

DOP: Bram Luyten

Editor: Jelle Stroo

Productie en logistiek in samenwerking met Fast Forward.