Een opmerkelijk beeld tijdens de laatste match van Club Brugge tegen Royal Excel Moeskroen: kapotte elektr(on)ische toestellen in de tribunes van het Jan Breydelstadion.
Uit onderzoek van Recupel blijkt dat er maar liefst negen miljoen kapotte elektr(on)ische toestellen stof liggen te vergaren in de Belgische huishoudens. Genoeg om de zitplaatsen van maar liefst 300 voetbalstadions mee te vullen. Door de coronamaatregelen zijn echte supporters nog niet toegelaten. Daarom maakten Recupel, Mortierbrigade en Club Brugge van de gelegenheid gebruik om een belangrijke boodschap onder de aandacht te brengen, in samenwerking met Fast Forward: breng kapot elektro naar een Recupel-punt zodat het gerecycleerd kan worden tot nieuwe grondstoffen.
De actie kreeg ruime aandacht in de media en was te zien op het journaal van RTL-TVI en VRT.
Credits
Client: Recupel
Client contacts: Annelies Evens, Tallita Ortiz de la Torre, Medina Boufekane, Luc Lecompte
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frédéric Zouag, Nicolas Gaspart
Strategy: Michiel Noens
Producer: Anneleen Vande Voorde, Gwen Reynaert
Social Media Manager : Emma Poorters
Design: Patrick Downie
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata, Sophie Bayeul
DOP: Bram Luyten
Editor: Jelle Stroo
Productie en logistiek in samenwerking met Fast Forward.