Kartouch op consultatie bij Dr CHOQ

Crea / News

Een testlabo. Een dokter met een kantje. Zijn goedlachse assistente en uitzinnige smaakcombinaties. Dat omvat zowat alles wat de campagne voor het nieuwe private label van chocoladeproducent Q-chocolate uit Sint-Niklaas inhoudt. Kartouch en Dr. CHOQ gingen voor een contentcampagne die je van je sokken wil blazen.

“Met de campagne willen we een nieuwe generatie chocoladeliefhebbers aanspreken. Ruim genomen houdt iedereen van een gek stuk chocolade, maar eruit springen als merk is toch een uitdaging in de voedingssector,” aldus managing director Sil Schoofs. “We gingen verder kijken dan het product alleen. We zouden ons overtreffen in merkbeleving en 100% de kaart spelen van storytelling. Zo was onze introverte dokter in een eclectische retropop cultuur een feit.”

Kartouch zette een strategische brand awareness campagne op poten met een brandvideo, productvideo’s en animatie.

“De grootste uitdaging bestond eruit om een gezicht te geven aan Dr Choq. De campagne, met een surrealistische twist, vertaald een merkidentiteit die zichzelf niet al te serieus neemt,” aldus creative director Jordy Weyers. “Met een brandstory en social media campagne willen we de eerste aanzet geven om de belgische chocoladeharten te veroveren.”

De chocoladetabletten van Dr. CHOQ worden verdeeld door Colruyt en zijn online te koop op drchoq.com.

Credits

Brand: Dr. CHOQ

Client: Q Chocolate

Creative Agency : Kartouch.

Creative Director : Jordy Weyers

Concept & Art direction : Sanne Schoofs

Producer : Rani Farkas

Production Assistant (Intern): Elise Haentjens

Props Design : Zoë Vermeire

DOP : Bert Degraeve

Assistant MUA : Tine De Sauter

Styling : Fiona Rombaut

Gaffer : Dieter De Bock

Edit & Grading : Kartouch.

Post-Production Assistant (Intern): Stijn Coppens

Executive Producer : Sil Schoofs