Kasteel Rouge en Geronimo Brands serveren piloten, studerende jongeren en een zwangere vrouw bier

4schools / Crea / News

Stel je voor: een piloot die midden in de cockpit een blik Kasteel Rouge opentrekt, een hoogzwangere vrouw die op het punt staat haar vriendinnen te doen hyperventileren wanneer ze een glas met hetzelfde gekende bier naar de lippen brengt, of studenten die met een Rougeke de blokmomenten in overvolle bibliotheken nét wat draaglijker maken. Grappig? Welja, maar wel de realiteit van een nieuwe, gedurfde campagne waarmee Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck laat zien dat Kasteel Rouge 0.0% -de nieuwe alcoholvrije variant van hun sterk fruitbier- werkelijk overal en door iedereen kan worden gedronken.

De familiebrouwerij uit Izegem zag het als hun missie om een alcoholvrij alternatief te bieden voor hun befaamde en geliefde Kasteel Rouge. Na maanden van brouwen en proeven is de Kasteel Rouge 0.0% nu een feit. Het smaakt net zo vol, fruitig en verrassend als het origineel– alleen de alcohol ontbreekt. Iets waar nog niet veel andere brouwers -mogelijk geen enkele- in slaagde.

Wil je iets gaan drinken met vrienden en rijd je met de auto? Dan heb je geen excuus meer om niet te kiezen voor alcoholvrij. “Met Kasteel Rouge 0.0% blijf je genieten van een heerlijke bierervaring, maar dan zonder alcoholinname,” benadrukt Michiel Clyncke (co-CEO)

Met deze gedachte ging Geronimo Entertainment en haar communicatiebedrijf Geronimo Brands creatief aan de slag voor het uitwerken van een spraakmakende -of toch zeker visueel confronterendelanceringscampagne. “Of je nu in een vliegtuigstoel zit, je examens aflegt, aan topsport doet, een vergadering host, of met een bolle buik aan een babyshower deelneemt: de “Even while…” campagne
-bestaande uit TV spots, socials en affichage- geeft je eerst met een ludieke knipoog een WTF momentje, om je vervolgens van een aha moment te voorzien. Het bekende Kasteel Rouge bier dat binnen de campagne op wel zeer vreemde momenten wordt gebruikt blijkt finaal namelijk elke keer de nieuwe alcoholvrije Kasteel Rouge 0.0% te zijn, wat ineens héél wat verklaringen oplevert,” duidt Gertjan De Smet, creative partner bij Geronimo Entertainment.

Grappig en opvallend, maar ook exact hoe het er in de toekomst aan toe kan gaan volgens de brouwers. “Heb je zin in een fruitig bier ná het sporten, als je chauffeur van de avond bent of simpelweg als je alcohol wilt mijden? Dan kan het met Kasteel Rouge 0.0%,” zeggen co-CEO’s Xavier Vanhonsebrouck en Michiel Clyncke. “Een volwaardig speciaalbier zónder alcohol, maar boordevol smaak. Perfect als je
net dat beetje extra wil, op momenten dat anderen met een glas water blijven zitten.”

De campagne Kasteel Rouge 0.0%, even while… start tijdens Dry January en zal ook volop te zien zijn tijdens Tournée Minérale. Met deze actie wil de brouwerij laten zien dat je wél kunt genieten van een biermoment, maar dan zónder promilles. Of je nu meedoet aan een alcoholvrije challenge of op zoek bent naar een smaakvol alternatief, met Kasteel Rouge 0.0% maak je er hoe dan ook een verrassend en gezellig moment van.

De campagne wil dus niet enkel het nieuwe alcoholvrije bier lanceren, maar ook een duidelijk statement maken. Krijg jij ook al dorst? Ga ‘m eens proeven en ervaar zelf hoe dit fruitige Kasteelbier de slappe lach én je smaakpapillen weet te prikkelen. Waar je ook bent, en wat je ook aan het doen bent.

Credits:

Client: Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck
Agency: Geronimo Brands
Creative Direction: Gertjan De Smet
Campaign Concept: Gertjan De Smet & Jef Boes
Film & Photo Production: Geronimo Brands, DPLMT
Production Lead: Joachim Veyfeyken
Production Assistent: Oleg Ustimenko, Seppe Gielen, Ralph Luyten
Film Direction: Jef Boes
DP: Ivo Nelis
1st AC: Boris Godefroid
Gaffer: Dries Depaepe
Grading: Joppo @ De Grot
Post Production Studio: Frames
Editor: Robin Depraetere
Sounddesign: Klankwerk
Art Direction: Karina Soors
Styling: Sarah Roelstraete
MUA: Kim Tuylaert
Photographer: Jef Boes
Photo Assitent + Digi: Louis-Philippe Baudoin
Foodstylist: Pat Proot