Kathy Van Looy van Publicis naar Native Nation

News

Kathy Van LooyHet creative influencer agency Native Nation blijft  groeien en haalt pr-specialist Kathy Van Looy aan boord. Ze gaat er aan de slag als head of pr en wordt tevens partner.

Native Nation werd begin dit jaar opgericht door de vroegere country manager van Twitter, Bert Marievoet. Het bureau ondersteunt grote merken bij het ontwikkelen van creatieve social media-strategieën en versterkt hun boodschap via een innovatief platform van influencers. Bert Marievoet: “Onze b2b baseline luidt ‘don’t keep your story untold’: merken komen bij ons aankloppen om hun verhaal te laten vertellen door ambassadeurs op verschillende social media kanalen.  Om de return van die investeringen te maximaliseren, is het vaak opportuun om niet enkel in te zetten op influencer marketing, maar er ook een pr-luik aan te koppelen om zoveel mogelijk earned media te genereren. We merken dat in die samenwerking tussen merk en influencer vaak een verhaal verborgen zit dat interessant genoeg is om met journalisten te delen. Door Kathy aan boord te halen kunnen wij een stuk breder gaan in onze communicatie naar de verschillende doelgroepen.”

Kathy Van Looy heeft 20 jaar ervaring in public relations. Ze werkte voor onder meer Porter Novelli en Famous Relations en maakte eind 2014 de overstap naar Duval Guillaume en Leo Burnett onder de Publicis One-paraplu.

Native Nation ontwikkelt de influencer marketingstrategie voor onder andere visit.brussels, Orange, ING, Daimler, Mondelez, AB Inbev en Goodwill.