Kauwen om te slagen

Smart Gum KUL

Crea / News

1.smart-gum-pink.jpg

Darwin bedacht de Smart gum om studenten warm te maken voor de KU Leuven. De kauwgom kan studenten helpen hun leerstof te onthouden.

“Academisch onderzoek aan de KU Leuven is een onuitputtelijke bron van inspiratie,” zegt Mateusz Mroszczak, creative director bij Darwin. “Zo hebben we het 'encoding specificity'-principe omgetoverd tot een handig hulpmiddel voor jongeren om ze te helpen bij het studeren.” Het encoding specificity-principe betekent dat wanneer je dezelfde context creëert tijdens het studeren als tijdens het examen, je de leerstof beter kan herinneren. In de verpakking van de Smart gum zitten per vak steeds twee stuks kauwgom met een unieke smaak: één voor tijdens het studeren en één voor tijdens het examen.  De Smart gum werd uitgedeeld aan scholieren van het vijfde en zesde middelbaar voor hun examens.

“Dit frisse idee van darwin sprak ons dadelijk aan, 'the medium is the message' én het laat KU Leuven toe op creatieve manier academische kennis bij jongeren te brengen," verklaart Isabelle Van Geet, marketing director bij KU Leuven. Een en ander maakt deel uit van de grote  Life hacks-campagne van de KU Leuven, waarbij de wetenschap achter levensreddende tips & tricks voor elke student wordt verklaard: het is weer eens een manier om anders naar de dingen te kijken.

 

Credits

Agency: Darwin

Client: KU Leuven

Creative Director: Mateusz Mroszczak

Creative team: Jannis Min Jou - Jeremy Vanmaele – Robby Sallaets

Account team: Eva Maes – Carolien Keutgens

Strategy Director: Jef Raeman

Design: Pinkeye

Case movie: De Kwekerij

Sound: Raygun