Darwin bedacht de Smart gum om studenten warm te maken voor de KU Leuven. De kauwgom kan studenten helpen hun leerstof te onthouden.
“Academisch onderzoek aan de KU Leuven is een onuitputtelijke bron van inspiratie,” zegt Mateusz Mroszczak, creative director bij Darwin. “Zo hebben we het 'encoding specificity'-principe omgetoverd tot een handig hulpmiddel voor jongeren om ze te helpen bij het studeren.” Het encoding specificity-principe betekent dat wanneer je dezelfde context creëert tijdens het studeren als tijdens het examen, je de leerstof beter kan herinneren. In de verpakking van de Smart gum zitten per vak steeds twee stuks kauwgom met een unieke smaak: één voor tijdens het studeren en één voor tijdens het examen. De Smart gum werd uitgedeeld aan scholieren van het vijfde en zesde middelbaar voor hun examens.
“Dit frisse idee van darwin sprak ons dadelijk aan, 'the medium is the message' én het laat KU Leuven toe op creatieve manier academische kennis bij jongeren te brengen," verklaart Isabelle Van Geet, marketing director bij KU Leuven. Een en ander maakt deel uit van de grote Life hacks-campagne van de KU Leuven, waarbij de wetenschap achter levensreddende tips & tricks voor elke student wordt verklaard: het is weer eens een manier om anders naar de dingen te kijken.
Credits
Agency: Darwin
Client: KU Leuven
Creative Director: Mateusz Mroszczak
Creative team: Jannis Min Jou - Jeremy Vanmaele – Robby Sallaets
Account team: Eva Maes – Carolien Keutgens
Strategy Director: Jef Raeman
Design: Pinkeye
Case movie: De Kwekerij
Sound: Raygun
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]