Men hoeft maar door de straten te struinen om te zien hoezeer Brussel de laatste jaren is veranderd. De mobiliteit, de economie die steeds meer circulair wordt, de tewerkstelling, de gezondheidszorg, het klimaatbewustzijn, de inflatie... hebben het leven van de Brusselaars letterlijk veranderd. De gezondheids- en energiecrisis hebben deze onvermijdelijke transformatie bespoedigd en we staan nog maar aan het begin van het veranderingsproces...
Een geluk bij een ongeluk? Niemand kan het zeggen. Maar wat we zeker weten, is dat de regels zijn veranderd. Wat eertijds als plan B gold, is vandaag voor de Brusselaars plan A. «Deze belangrijke verandering heeft KBC Brussels goed ingeschat," zegt Tomas Meyers, marketing- & communicatiemanager bij KBC Brussels. "De rol van een moderne bankverzekeraar is om oplossingen aan te bieden... de burger, de ondernemingen en instellingen te helpen om zich te ontwikkelen in een voortdurend veranderende context. Dat is onze reden van bestaan. De veranderingen in Brussel zijn zeer specifiek. Precies daarom ontwikkelen we sinds jaren specifieke oplossingen voor de Brusselse vernieuwing. Door de nieuwe mobiliteit te financieren en te verzekeren.
Door steeds zwaarder te investeren in duurzaamheid. Door de tewerkstelling en de zoektocht naar subsidies te ondersteunen. Door een specifieke begeleiding aan te bieden aan expats bij hun aankomst in Brussel. Door een bijzondere steun te verlenen aan de gezondheidszorg. Door een digitale ondersteuning van onze klanten door hen de beste app ter wereld aan te bieden die hen het leven steeds makkelijker maakt."
En dus: KBC Brussels wil deel uitmaken van dit nieuwe plan, er een essentiële rol in spelen en het iedereen laten weten. Zoals steeds werd deze opdracht toevertrouwd aan het bureau Tramway 21. Het resultaat? Een echte herpositioneringscampagne die al deze positieve veranderingen in een mooi daglicht plaatst: "Brussel heeft een plan en daar maken wij deel van uit... over naar plan B." Dit is de rode draad doorheen de campagne. Een campagne die bestaat uit een TV- en een bioskoopspot, radiospots rond de verschillende onderwerpen, webcapsules, stadsaffichage en bekleding van een tram die werd toevertrouwd aan een Brussels kunstenaar. "Het idee van een plan is heel spontaan ontstaan...," vertelt François Daubresse, creatief directeur bij Tramway21. "De letter B maakt deel uit van het DNA, van al de toespraken sinds de oprichting van KBC Brussels en de creatie van onze campagne #BetterforBrussels. Dit plan B staat garant voor de grafische continuïteit met onze vroegere campagnes met een boodschap rond het alternatieve bankaanbod dat 100% toegespitst is op Brussel."
Deze nieuwe campagne is on air sinds 4 juli 2022.
Credits
CLIENT : KBC Brussels
CONTACT : Tomas Meyers, Matthieu Van Riet
AGENCY : Tramway21
PROJECT LEADER : Thierry Goemanne
STRATEGY : Madeleine Leclercq
CREATION : Sophie Norman, Dirk De Smet, François Daubresse, Marco Calant, Maxim Deliège, Nigel Bishop
ARTIST : Lucile Van Laecken
GRAPHICAL ART WORK : Shanti Botman, Pierre-George Pasquet
PHOTOGRAPHER : Sander Vandenbroucke, Mehdi El Taghdouini
PRODUCER : Thomas Cytrynowicz (Jugaad Prod)
DIRECTOR : Thibault Flament
MOTION DESIGN, WEB & SoMe : Lilas Heinix
ORIGINAL MUSIC : Nicolas Vandooren (Sonic Music)
LYRICS : François Daubresse
RADIO : Benoit Pirson (Bleu Nuit)
MEDIA : Charlotte Massa, Nathalie Schockaert (Mindshare)
SPECIAL THANKS TO : Manu Coeman
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]