Sinds zijn oprichting bijna een jaar terug heeft KBC Brussels alles in het werk gesteld om de bank van alle Brusselaars te worden. Een bank met een specifieke aanpak, die een antwoord biedt op de uitdagingen van hier. De laatste maanden zijn bijzonder pijnlijk geweest voor het gewest en de hele economie. Talrijke initiatieven om het gewest te dynamiseren en het imago ervan op te poetsen zagen echter het licht.
KBC Brussels heeft gelijk daarmee besloten over te gaan tot de actie en lanceert de operatie www.betterfor.brussels, een een concrete projectoproep met als doel de dingen te doen bewegen op het gebied van huisvesting, ondernemerschap en mobiliteit in Brussel.
Deze oproep wordt gedaan via de radio, cinema, affichage, web en via de netwerken, en ontving reeds 150 antwoorden en 20.000 bezoekers op zijn interactieve platform. Ideeën van mensen die hier wonen of werken… of die gewoonweg van hun hoofdstad houden. Weldra zullen de internauten worden uitgenodigd om te stemmen voor de ideeën die hun voorkeur wegdragen. Een jury bestaande uit experten zal het beste idee (of meerdere ideeën) selecteren, en KBC Brussels biedt 30.000 euro voor de realisatie ervan, samen met zijn partners.
Voor deze actie doet KBC Brussels een beroep op het Brusselse reclamebureau Tramway21. « We willen niet klagen of spectaculair uit de hoek komen » zegt Marco Callant, een der oprichters van het bureau. « We willen tonen dat de Brusselaars een groot hart hebben en talloze ideeën voor hun stad. Dat is immers de ware rijkdom van deze stad. »
Credits
Cliënt : KBC Brussels
Contacten : Pierre Wattiez, Tomas Meyers, Damien Van Renterghem
Communicatie : Tramway21
Creatie : François Daubresse, Marco Calant, Maud Samaha, Nicolas Rome
Accounts : Thierry Goemanne ; Madeleine Leclercq
Productie : Ristretto films : Kris Debusscher, Lies Bronselaer
Realisatie : Nicolas Torres
DOP : Grimm Van de Kerkhove
Montage : Pascal Haas
Online : Sherry Pulp
Muziek : Tom Rosenthal en Nicolas Vandooren (Sonicmusic)
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]