KBC en FamousGrey lanceren ‘Bon, KBC Mobile?’

Crea / News

KBC en FamousGrey lanceerden op 24 april een nieuwe campagne getiteld: ‘Bon, KBC Mobile?’. Een 360°-verhaal waarbij het gebruiksgemak van KBC Mobile centraal staat. Of beter: de positieve impact op ons leven. Want met KBC Mobile en Kate gebeurt alles vlot, voordelig en zonder al te veel gedoe. Ideaal om tijd en geld te besparen. 

KBC wil vanuit z’n merkbelofte consumenten helpen meebewegen in een steeds complexere financiële wereld. De bank wil z’n klanten ondersteunen en vooral ontzorgen bij hun bankzaken. Daarbij staat KBC Mobile en Kate centraal, de app waar klanten niet alleen al hun rekeningen, verzekeringen en beleggingen kunnen opvolgen, maar ook andere zaken zoals groepsuitgaven verdelen, tickets kopen voor het openbaar vervoer of profiteren van mooie Kate Deals. De app is bovendien beschikbaar voor iedereen. Ook niet-klanten.

KBC wil met deze campagne enkele belangrijke features in de verf zetten. Met een duidelijke boodschap: dankzij KBC Mobile én Kate kan je tijd én geld besparen. De creatie door FamousGrey omvat enkele (short) video’s waarin mensen, die net een feature gebruikten in KBC Mobile, uitbundig hun smartphone in de lucht gooien. De films worden ondersteund door - het inmiddels bekend in de oren klinkende - ‘Yes, I Can’. 

Naast film werd ook ingezet op bannering, DOOH, social media en contextuele media zoals drankviltjes en horeca affiches. De productie is het werk van Hamlet in een regie van No Maybe Yes. De foto’s voor de campagne werden geshoot door Fred Labeye en Crush.

Credits:

Client: KBC
​Client: Koen Gobart, Jo Dejonckheere, Sofie Vanhellemont
​Agency: FamousGrey

CEO: Francis Lippens
​Executive Creative Director: Peter Ampe
​Creative team: Kenn Van Lijsebeth, John Benois
​Account Director: Jef Leysen
​Account Manager: Lies Bernaer

Strategic Director: Dominique Poncin

Head of Digital: Joachim François
​Digital Strategist: Wies Dickens 
​Social creative: Florentien Duquet
​DTP: Franco Scaramuzza

RTV Director: Myriam Maes
​RTV Producer: Gaëlle Haesaert

Film production company: Hamlet
​Director: no maybe yes
​DOP: Maxime Desmet
​Executive producer: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner

Line Producer: Rien Behaeghe
​Post Producer: Jeroen Berx
​Film Editor: Nick Read
​Grading: Yerlan Tanayev
​VFX: Flow

Sound: Eli Sundermann

Photo production: Crush
​Photographer: Fred Labeye
​Producer: Camille Cieters & Femke Timmers

Media agency: Mindshare
​Media contact: Charlotte Massa, Tamara Pauwels, Sarah Boeraeve