KBC en FamousGrey lanceerden op 24 april een nieuwe campagne getiteld: ‘Bon, KBC Mobile?’. Een 360°-verhaal waarbij het gebruiksgemak van KBC Mobile centraal staat. Of beter: de positieve impact op ons leven. Want met KBC Mobile en Kate gebeurt alles vlot, voordelig en zonder al te veel gedoe. Ideaal om tijd en geld te besparen.
KBC wil vanuit z’n merkbelofte consumenten helpen meebewegen in een steeds complexere financiële wereld. De bank wil z’n klanten ondersteunen en vooral ontzorgen bij hun bankzaken. Daarbij staat KBC Mobile en Kate centraal, de app waar klanten niet alleen al hun rekeningen, verzekeringen en beleggingen kunnen opvolgen, maar ook andere zaken zoals groepsuitgaven verdelen, tickets kopen voor het openbaar vervoer of profiteren van mooie Kate Deals. De app is bovendien beschikbaar voor iedereen. Ook niet-klanten.
KBC wil met deze campagne enkele belangrijke features in de verf zetten. Met een duidelijke boodschap: dankzij KBC Mobile én Kate kan je tijd én geld besparen. De creatie door FamousGrey omvat enkele (short) video’s waarin mensen, die net een feature gebruikten in KBC Mobile, uitbundig hun smartphone in de lucht gooien. De films worden ondersteund door - het inmiddels bekend in de oren klinkende - ‘Yes, I Can’.
Naast film werd ook ingezet op bannering, DOOH, social media en contextuele media zoals drankviltjes en horeca affiches. De productie is het werk van Hamlet in een regie van No Maybe Yes. De foto’s voor de campagne werden geshoot door Fred Labeye en Crush.
Credits:
Client: KBC
Client: Koen Gobart, Jo Dejonckheere, Sofie Vanhellemont
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
Executive Creative Director: Peter Ampe
Creative team: Kenn Van Lijsebeth, John Benois
Account Director: Jef Leysen
Account Manager: Lies Bernaer
Strategic Director: Dominique Poncin
Head of Digital: Joachim François
Digital Strategist: Wies Dickens
Social creative: Florentien Duquet
DTP: Franco Scaramuzza
RTV Director: Myriam Maes
RTV Producer: Gaëlle Haesaert
Film production company: Hamlet
Director: no maybe yes
DOP: Maxime Desmet
Executive producer: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner
Line Producer: Rien Behaeghe
Post Producer: Jeroen Berx
Film Editor: Nick Read
Grading: Yerlan Tanayev
VFX: Flow
Sound: Eli Sundermann
Photo production: Crush
Photographer: Fred Labeye
Producer: Camille Cieters & Femke Timmers
Media agency: Mindshare
Media contact: Charlotte Massa, Tamara Pauwels, Sarah Boeraeve
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]