KBC en TBWA komen op voor uw wisselgeld

Crea / News

Wisselgeld, het enige geld dat mensen soms gewoon laten liggen als ze het voorbij wandelen. Maar het is meer waard dan dat, want bij KBC kan u er zelfs mee beleggen. Daarom is het hoog tijd om het imagoprobleem van wisselgeld eens grondig aan te pakken. En dat is exact wat de nieuwste campagne van TBWA voor KBC op een originele manier doet.

De middenconsole van uw auto, tussen de kussens van uw zetel of in de zak van uw stofzuiger… het zijn maar enkele voorbeelden van plaatsen waar wisselgeld soms jaren blijft liggen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling, want wisselgeld wil ook de wereld doen draaien. Dat triestige verhaal wordt verteld in een meeslepende tv-spot, verschillende radiospots en via social media. Maar wees gerust, men sluit telkens af met een “happy ending”. Want alle KBC klanten kunnen nu beleggen met hun wisselgeld. Inderdaad, telkens de klant betaalt met een KBC rekening wordt het bedrag automatisch afgerond naar de volgende euro, en het verschil belegt men dan.

Beleggen met uw wisselgeld kan simpelweg worden geactiveerd in KBC Mobile. Dus doe het snel, want wisselgeld verdient beter.

CREDITS

Agency : TBWA\Belgium

Client: KBC (Valérie Bracke)

Campaign Title: KBC – Beleggen met je wisselgeld

Creative Director: Jan Macken, Steven Janssens

Creative Team: Menno Buyl, Thomas De Vreese 

Account team: Jochen De Greef, Charlotte Smedts

Strategy : Stephanie Vercruysse

TV Production MAKE :

  • TV Producers:  Lore Desmet, Cindy De Mooter
  • Director: Jeroen Mol
  • Producer: Geert De Wachter
  • DOP: Piet Deyaert
  • Postproducer: Sofie Gebruers
  • Sound: Jan Pollet

Radio Production MAKE: 

Producers: Veerle Van Melkebeke

Sound: Jan Pollet

Media Agency :Mindshare