KBC en TBWA lanceren Goal Alert

Crea / News

Een goal missen, dat blijft hangen. Met die menselijke insight creëerde TBWA een nieuwe campagne voor de lancering van KBC Goal Alert. Met KBC Goal Alert – in samenwerking met Eleven – krijg je voortaan alle goals en hoogtepunten uit de Jupiler Pro League, rechtstreeks in KBC Mobile. TBWA bedacht daarop een voetbalcampagne met een sentimentele knipoog.

Het was groot nieuws enkele weken geleden: KBC had de exclusieve rechten verworven voor het aanbieden van mobiele near live clips tijdens de matchen van de Jupiler Pro League. Alle voetballiefhebbers, zowel klanten als niet-klanten van KBC, kunnen sinds dan de goals en hoogtepunten tijdens de match – én alle samenvattingen op het einde van het voetbalweekend – bekijken in KBC Mobile.

Lancering

KBC wil met ‘Goal Alert’ een gebruiksvriendelijke oplossing bieden voor de grote groep voetballiefhebbers die geen tijd heeft of de kans niet heeft om een volledige match te bekijken, maar wel graag mee is met zijn of haar favoriete club. TBWA bedacht daarom een lanceringscampagne met als emotionele insight: een goal missen, dat blijft hangen. Naast televisie, bannering, online-video en pre-roll, werd er ook aandacht besteed aan radio.

KBC Mobile

Ben je nog geen klant van KBC, dan kan je toch gebruik maken van de KBC Mobile app, zonder dat je een bank- of verzekeringsproduct van KBC hoeft te hebben. Probeer Goal Alert gratis uit tot eind november. Vanaf december zijn alle mogelijkheden van Goal Alert inbegrepen voor wie een KBC-Plusrekening heeft. Wie geen KBC-Plusrekening heeft, betaalt 0,99 euro per maand.

  1. Radio Goal alert _ Gender
  2. Radio Goal alert _ Geboorte


Credits
Agency: TBWA\Belgium
Client: KBC, Valérie Bracke, Diensthoofd Merk, Media en Externe Communicatie.
Campaign Title: KBC Goal alert. Een goal missen, dat blijft hangen.
Creative Director: Jan Macken
Creative Team: Kenn Van Lijsebeth, Greg Van Buggenhout
Copywriting FR: Wilfrid Morin, Vincent Nivarlet
Design Team: Olivier Verbeke
DTP: Annick Cohen
Account team: Jochen De Greef, Charlotte Smedts, Lore Boghmans
Strategy: Stephanie Vercruysse
TV production
Production company: Saké
Agency producers: Mieke Vandewalle, Audrey Dierickx, Shana Duprez
Producer postproduction: Leslie Verbist
Director: Michaël Bombeeck
DOP: Piet Deyaert
Radio Production: MAKE
Producers: Raf Cyran
Sound: Jan Pollet
Media Agency: Mindshare