KBC K’Ching is de eerste mobile banking-app in België, én Europa, die speciaal werd ontwikkeld voor jongeren. Behalve een fris en jong design heeft de app enkele unieke functies die jongeren helpen hun centjes te beheren via hun smartphone. Eén van die functies is het robotje K’Ching. Die helpt je met handige tips over betalen, veiligheid en omgaan met geld als jongere. En dat robotje staat centraal in de campagne die TBWA ontwikkelde om KBC K’Ching te lanceren.
K’Ching de robot is de held in de televisiespot. Hij is het beste vriendje van een jongen die samen met hem op avontuur gaat. En uiteraard helpt K’Ching telkens er iets moet betaald worden. Zo rijden ze samen met de fiets naar de snoepwinkel, flirten ze met een groepje meisjes en komen ze uiteindelijk met enkele vrienden in de bioscoop terecht. Op het einde van de dag wordt duidelijk dat het robotje eigenlijk symbool staat voor de KBC K’Ching app op de smartphone van de jongen.
Voor de uitwerking van de spot werd gekozen voor een combinatie van echte beelden en animatie. Een uitdaging die TBWA aanging met productiehuis Rococo en animatiestudio Volstok. Behalve in een tv-spot zien we het robotje ook aan het werk in een Facebookcampagne, via bannering en op posters in de KBC kantoren. KBC K’Ching kan je nu gratis downloaden via de Appstore of op Google Play.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]