KBC en TBWA openen ticketjacht

Crea / News

Screen Shot KBC TBWA-07-13 at 16.01.45Epic zomerplannen met een niet zo epic bankrekening is allesbehalve fun. Daarom organiseert KBC voor jongeren – die doorgaans wat krapper bij kas zitten – de ‘K’Ching Ticket Hunt’, in samenwerking met TBWA. Tijdens deze Hunt kunnen zij dagelijks en 4 weken lang duizenden tickets scoren om allerlei leuke dingen te doen deze zomer. En dat voor maar 1 euro per ticket met de K’Ching app!

KBC K’Ching is een mobile banking app voor jongeren van KBC waarmee ze hun geld leren beheren en veilig kunnen online bankieren. Deze zomer wordt geld beheren dus écht plezant, want KBC verspreidt 4 weken lang, 7 dagen op 7, speciale QR-codes aan stands en online. Na het scannen van deze codes kunnen tickets worden bemachtigd voor bioscopen, pretparken, festivals en zelfs een helikoptervlucht, voor slechts 1 euro. Kortom: non-stop plezier voor een topzomer! In de feed van de K’Ching app kan dagelijks worden ontdekt voor welke activiteiten er tickets beschikbaar zijn en waar de KBC-stands die dag staan. De stands zijn te vinden over heel Vlaanderen: in parken, aan zee, in winkelstraten, op velden of pleinen én op het internet. Eénmaal ter plaatse wacht de jongeren nog een leuke uitdaging, waarna de snelste deelnemers de 1-euro tickets ontvangen.De ‘Ticket Hunt’ werd aangekondigd via posters in de kantoren van KBC, social media, banners en via een radiospot op Joe, Nostalgie en Qmusic. Deelnemen lukt enkel als je beschikt over een KBC-jongerenrekening en de K’Ching app. De K’Ching Ticket Hunt is gestart op 9 juli en loopt t.e.m. 5 augustus 2018.

Credits

Brand: KBC
Client: Valérie Bracke
Agency: TBWA
Creative Director: Gert Pauwels, Steven Janssens
Art Director: Menno Buyl
Copywriter: Thomas De Vreese, Ruben De Praetere, Yves Van Hacht Illustrator: Hendrik Everaerts
Designer: Sebastien Bontemps
Account: Jochen De Greef, Charlotte Smedts, Rosemarijn Bol Raap Radio: Saké / Producer: Lore Desmet
Banners: Digital Craftsmen