KBHB en Tramway21 zetten zich in voor vrouwensport

Crea / News

Hockey TramwayHet thema gendergelijkheid is vandaag meer
dan ooit actueel. De gemengdheid op politiek
of professioneel niveau en het loonevenwicht
zijn onderwerp van maatschappelijke debatten. Vandaag maken ze zelfs deel uit van de doelstellingen van duurzame ontwikkeling van de Verenigde Naties. Terwijl de ondernemingswereld zich gaandeweg begint open te stellen voor verandering, blijft de sportwereld op dit vlak nog steeds ver achter. In een wereld waar testosteron en spierkracht vaak al de rest naar de achtergrond verwijzen.ARBH GIRL POWER - visus VERT- 600x8004
Ook al is er sinds de jaren 70 veel veranderd, ziet men dat topsport nog al te vaak beschouwd wordt als een uitsluitend mannelijke activiteit. Vrouwensport wordt nog steeds gezien als minder spectaculair, minder snel, minder technisch, minder atletisch... kortom, ondergeschikt aan de mannensport.  Om de kwaliteiten van een sportvrouw als gelijkwaardig te erkennen aan deze van een sportman, is nog een lange weg af te leggen.  Sinds enkele jaren is het Belgische hockey stevig doorgestoten. De Red Lionswerden wereldkampioen en deden op een gewone weekdag de Brusselse Grote Markt volstromen. En wat dan met onze Red Panthers? De Koninklijke Belgische Hockey Bond
 besloot de gangbare vooroordelen te bestrijden en gaat zijn vrouwelijke ploeg intensief ondersteunen met onder meer een sterke communicatiecampagne.
Deze campagne, die #UnitedGirlPowerwerd genoemd, heeft als doel een andere blik te werpen op onze vrouwelijke Europese vice- kampioenen 2017.  Op het programma: affiches in de clubhouses en rond de terreinen, een campagne op instagram en facebook en vooral, een sterke film die
de kracht toont van onze hockeyspeelsters tegenover de vooroordelen.GIRL-PWR Hockey Tramway
Power? U zei “Power”? Jawel, want er is kracht en karakter nodig om iets te betekenen in
deze fysiek zware en veeleisende sport. Zeker wanneer men minder dan 80 kg weegt. Als men het vrouwenhockey vergelijkt met dat van de mannen zal men snel vaststellen dat het spel bij de vrouwen meer gebaseerd is op teamspirit. Dat hun kracht ligt in het samenwerken.GIRL-PWR3 Hockey Tramway
Via deze groot opgezette campagne rond de Red Panthers, wil Tramway21– het bureau van de KBHB – een nieuwe blik werpen op onze Belgische hockeyspeelsters: “Meer nog. Deze boodschappen reiken verder dan de wereld
van de stick en de corner penalty. We durven hopen dat ze gelijk ook de andere Belgische sportinstanties zoals deze van het basketball, het voetbal, het tennis, de atletiek en het volleyball zullen inspireren. “

Credits
Client: ARBH – KBHB
Contacts: Denis Van Damme – Virginie Marsigny
Agency: Tramway21
Strategy: Madeleine Leclercq
Creation: Maud Samaha, Dirk De Smet, François Daubresse, Marco Calant
Account: Sybil Collignon
Graphical Artwork: Lilas Heinix, Shanti Botman
Production Company: Disturb Studio
Producer: Emeline Fouya
Director: Julien Fouya
DOP: Romain Ferrand
Cast: Red Panthers
Sound: Bleu Nuit