KBVB voetbalt verder met BMW

Logo BMW

Communication / News

BMW & KBVB

In 2012 startte BMW Belux een samenwerking met de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB). Met het Europese Kampioenschap voor de deur hebben BMW Belux en de KBVB hun samenwerkingscontract met vier jaar verlengd.

In 2012 ging de samenwerking van BMW Belux met de KBVB van start. Dat betekende een wereldpremière voor het merk, want BMW was nog nooit partner geweest van een nationale voetbalfederatie. “BMW associeert zich al lang met de sportwereld: van motorsport en golf tot en met het partnerschap met de familie Borlée in het atletiek," zegt Jean-Philippe Parain, CEO en voorzitter van BMW Group Belux. "Sinds 2012 linkt ons merk zijn imago ook aan Belgisch voetbal op het hoogste niveau. Na de uitstekende samenwerking met de KBVB en de positieve return tijdens de voorbije vier jaar, hebben we beslist om ons samenwerkingscontract met nog eens vier jaar te verlengen.”

Het enthousiasme voor deze samenwerking is wederzijds. De voorzitter van de voetbalbond Francois De Keersmaecker verklaart: “Het is voor de KBVB een eer om gelinkt te worden aan een prestigieus merk zoals BMW. We hernieuwen de traditie om samen te werken met een autoconstructeur als één van onze voornaamste sponsors. We zijn bijzonder gelukkig dat BMW de Rode Duivels blijft steunen tijdens onze volgende sportieve uitdagingen."

De Rode Duivels vormen een communicatieplatform voor waarden zoals plezier en dynamiek - die perfect bij BMW aansluiten. Ook de jeugdigheid van de spelers van de nationale ploeg is een troef waar BMW baat bij heeft. Verder staan beide merken voor innovatie. Bovendien symboliseert de samenwerking een soort van samenhorigheid.

Rode Duivel Dries Mertens is sinds 2014 BMW Friend. Ook tal van andere personaliteiten binnen de sportwereld of media zijn BMW Friend: Maxime Martin, officiële racepiloot van BMW Motorsport, de familie Borlée, Matthias Schoenaerts en Dimitri Vegas & Like Mike.

Rode Duivels BMW