Kenny Vermeulen en Tony Naudts naar intern communicatiebureau Colruyt Group

News / People

Kenny Vermeulen en Tony Naudts, twee mooie namen in de reclamesector, versterken het creatieve team van het interne communicatiebureau van Colruyt Group, “Marketing Communication (MarCom) Services”. Vermeulen zal met zijn digitale kennis een grote toegevoegde waarde zijn voor het team, Naudts brengt een jarenlange 360°-ervaring met zich mee.

Kenny Vermeulen, een volbloed digital native met een achtergrond als copy content creatief, digital content director en uiteindelijk creative director, startte op 19 februari bij Colruyt Group. Hij liep een mooi parcours langs Emakina, Happiness, Duke & Grace/Springbok en koos uiteindelijk voor Colruyt. Vanaf 4 maart begint Tony Naudts als freelancer bij het creatieve team. Naudts is geen onbekende binnen de sector en zeker ook niet voor Colruyt Group: enkele jaren geleden werkte hij op verschillende campagnes als freelance art director. Hij is een 360° creative director met tonnen ervaring op grote campagnes voor grote merken bij bureau’s zoals TBWA en Mc Cann Erickson. Naudts werkte de laatste jaren als creative leader voor de Serviceplan Group.

“We willen sneller, vaker en dichter bij de campagnes betrokken worden, nog nauwer samenwerkend met de brand managers van de merken van Colruyt Group zelf. Dat kan makkelijker en efficiënter binnen de context van een in-house agency, heb ik de laatste 14 jaren ondervonden. Het was een (soms) te lange zoektocht, maar we zijn er sinds een paar jaren wel in geslaagd. De aanwerving van Kenny en Tony is een volgende stap in het verhogen van het creatieve vakmanschap en het professionalisme op vlak van creatieve marketingcommunicatie binnen MarCom Services,” vertelt executive creative director Koen Demaré. “Inhoudelijk volg ik ook de communicatie-strategische cel op, met Ingrid Bottelberghs als strategic director, Rindert Dalstra als digital strateeg, Saartje Van Nijlen als content strateeg en Christoph Vandewiele, Charlotte Van Cauteren en Tallita Ortiz als 360 strategen. Een mooie bende.

Naast deze twee nieuwe creative directors blijft het voltallige creatieve vakteam bestaan uit Koen Demaré (executive creative director), Guido Goffeau (design director voor concept, AI, foto en video), Fenna Zamouri (design director), Jan Hellemans (digital design director), Philippe Somja (copy director & AI), Ciska Markey (brand lead), Herlinde Cornelis (brand lead) en Loes Vanwaeyenberge (brand lead). Pallina Crocco (planning) en Lotte Pouleyn (verantwoordelijke opleiding) maken het plaatje compleet.