Kenny Vermeulen

New kids in town

NEW KID_Kenny Vermeulen“Kiezen is verliezen. In mijn geval, als West-Vlaamse Gentenaar, resulteerde dat in het tezelfdertijd afwerken van een lerarenopleiding lager onderwijs en een opleiding copywriting.

Mijn eerste stappen binnen de reclamewereld zette ik bij 20Something, het eerste reclamebureau enkel gerund door studenten. Ik kreeg er de kans om als copywriter Nederlands-Engels te werken op klanten als Desperados en Ecover. Een eerste job als junior copywriter bij reclamebureau AB Creations werd gevolgd door een flukse beweging richting de online wereld. In het Gentse bouwde ik mee het social media-team uit binnen AGX. Ik werkte er creatieve online campagnes voor o.a. Daskalidès en UNO. Toeval bracht me daarna bij Shortcut Advertising, een full-service bureau in Brussel. Daar groeide ik uit tot head of social, met een focus op concept en strategie voor social media-campagnes op o.a. Universiteit Hasselt, Vlaamse Stichting Verkeerskunde en Jules Destrooper.

Na twee jaar besloot ik erop uit te trekken. Zes maand lang reisde ik als 27-jarige alleen door Azië. Zuid-Korea, waar digital heerst. Japan, met zijn gekke cultuur. China, en zijn massa mensen. Genoeg plekken die me creatieve impulsen bezorgden voor de komende jaren. Helemaal opgeladen keerde ik begin 2016 terug. Klaar om bij Design is Dead die creatieve boost om te zetten in killer social media-campagnes. Bij het Antwerpse bureau wachten me klanten als Come a Casa, Auping en Flam.”