Ketnet en FamousGrey trekken kinderen aan hun frakske

Crea / News

ketnet logoDit jaar wordt de Move tegen pesten van Ketnet groots aangepakt en ook de doelgroep van de actie werd uitgebreid. Begin dit jaar werd de actie al volop bij kinderen geïntroduceerd, met de hype rond de vier stippen als gevolg. Nu zijn de volwassenen aan de beurt. Want ook zij hebben hun impact op pesten. De bedoeling is om een echte ‘movement’ te realiseren en deze, niet enkel bij kinderen en jongeren, maar nu ook bij volwassenen te installeren. Want pesten stoppen, dat doe je niet in je eentje.

Voor deze specifieke doelgroep zorgde FamousGrey voor drie radiospotjes om de Move tegen pesten aan te kondigen. De doelgroep zijn volwassenen. Want ook ouders, leiders, begeleiders, trainers,… hebben hun impact op pesten. Via de spot worden ze opgeroepen om ook een actieve rol op te nemen en mee de campagne te steunen en het goede voorbeeld te geven. De radiospots zelf zijn gebaseerd op de mogelijke reacties die ouders hebben wanneer ze ontdekken dat hun kind gepest wordt. Woede, verdriet, onmacht? Iedereen reageert op zijn manier. Maar alleen los je pesten niet op, daarom is er de Move Tegen Pesten. Want samen krijgen we pesten wel de wereld uit. De radiospots werden geproduceerd bij inhouse productiecel FamousGrey Productions.
ketnet move tegen pesten
Credits

Client: Ketnet
Client contacts: Bob Madou, Maarten Janssen, Hanne Laureys, Griet Verbruggen
Agency: FamousGrey
Executive CD: Peter Ampe
Creative Team: Diederik Jeangout
Brand Leader: Katrien Crabbe
Project Manager: Cato Samyn Strategic Planner: Maarten Van Daele
Producer: Marlies Neudt
Radio studio: FamousGrey Productions Sound engineer: Eli Sundermann