Ketnet stelt digitaal najaar voor

Media / News

@elindo

@elindo

Op zondag 16 september geeft Ketnet de aftrap van zijn najaar met de Ketnet Kick-off, maar vandaag werd alvast het digitale najaar van Ketnet voorgesteld. Samen met Mediawijs organiseerde Ketnet een panelgesprek rond mediawijsheid. Jelle Mels (Karrewiet) modereerde het gesprek met in het panel verschillende experten: Sam Ickx (digitaal aanbodverantwoordelijke Ketnet), Dr. Joris Van Ouytsel (Universiteit Antwerpen), Bert Pieters (Mediawijs), Lobke Gielkens (mama-blogster).

Ketnet kent een lange traditie van digitale innovatie met in 2004 de KetnetKick, het Ketprofiel in 2012 en interactieve fictie rond De Regel van 3S in 2017. Dit najaar pakt Ketnet uit met heel wat digitale initiatieven met extra aandacht voor mediawijsheid. Een greep uit het najaar...
In @elindo sprokkelt Elindo Avastia al het leukste van het internet bij elkaar; hij luistert naar straffe getuigenissen en zoekt samen met de jongeren en een panel van tieners met wat meer ervaring naar antwoorden op hun vragen.

(c) - VRT - Buck The Game

(c) - VRT - Buck The Game


Dit najaar komt ook de televisiereeks Buck op het scherm, een reeks van de makers van W817. In Buck The Game, een gratis beschikbaar als app voor tablet en smartphone op iOS en Android, ontdekken kijkers een andere wereld. Dit spel, dat nauw aansluit bij de Ketnet-reeks, is ook speelbaar in augmented reality. Met de afdrukbare ‘marker’ tover je de werelden tevoorschijn in je eigen omgeving en maak je de ontdekking ervan nog fascinerender. Ketnet biedt hiermee een unieke ervaring en maakt op die manier dit soort vernieuwende technologie breed toegankelijk bij kinderen. Buck The Game is een game van Ketnet, ontwikkeld door Cyborn in samenwerking met Zodiak met steun van het VAF.
(c) - VRT - 4eVeR

(c) - VRT - 4eVeR


Het vierde seizoen van 4eVeR, de realistische fictiereeks van Ketnet die net als D5R moeilijke onderwerpen bespreekbaar maakt, is nu ook te volgen op een nieuwe 4eVeR-zone in de Ketnet-app en op Ketnet.be. Met deze nieuwe zone biedt Ketnet een handig alternatief voor sociale media, met dezelfde interactieve toepassingen in een veilige Ketnet-omgeving.
(c) - VRT - Schaal van M

(c) - VRT - Schaal van M


Dit najaar starten Ketnet en Mediawijs met een tweede editie van De schaal van M. Ketnet werkt op deze manier samen met het onderwijs. In de week van 5 tot en met 9 november dagen Ketnet en Mediawijs 10- tot 12-jarigen uit in een online-spel en gaan ze op zoek naar de ‘Meest Mediawijze klas van Vlaanderen'. Vorig jaar was de actie een groot succes met 10.000 deelnames van kinderen en 500 klassen.