Binnen het globale DDB-netwerk werd het Brusselse bureau gekozen om de Europese lanceringscampagne van de nieuwe Volkswagen Passat GTE te creëren. De productie daarvan gebeurde door het gerenommeerde productiehuis Bubbles uit Berlijn.
Voor de lancering van de nieuwe Passat GTE schreef het DDB-netwerk een Europese briefing uit aan al haar lokale afdelingen. Elk bureau kreeg de mogelijkheid om de creatie van het nieuwe Volkswagen paradepaardje te bedenken. DDB Brussels kwam daarbij als winnaar uit de bus. Zij kregen van DDB internationaal de kans om drie onlinevideo’s te produceren. Het bureau deed daarbij een beroep op het Berlijns productiehuis Bubbles met de befaamde regisseur Russel Bate, die ook al voor Snickers werkte.
Ter info: de nieuwe Passat GTE is een plug-inhybride die wordt aangedreven door een elektromotor en een TSI-motor van zo’n 218 pk. De wagen biedt drie rijstanden: hybride, elektrisch en GTE. In de GTE-stand levert de klassevolle Passat behoorlijk straffe prestaties. De campagne benadrukt de veelzijdigheid van de wagen en de technologische snufjes. Let vooral op de bijzondere kameel...
https://www.youtube.com/watch?v=hO5JGJ9xP5A
https://www.youtube.com/watch?v=iuPKU3On5X0
https://www.youtube.com/watch?v=PYWBtVmjfEQ
Credits
Client: Volkswagen
Marketing Manager: Anders-Sundt Jensen
Advertising Manager: Jutta Friese / Judith Wilhelm
Agency: DDB Berlin / DDB Brussels
Creative Director: Peter Ampe
Creative Team: Rom&John
Strategy: Carsten Schneider
Account team Germany: Thomas Hildebrandt & Tim Jüngling
Account team Belgium: Sylvie De Couvreur & Silvie Erzeel
PR: Kenn Van Lijsebeth
TV-Producer: Patrick Cahill
Production Company: Bubbels Film
Director: Russell Bates
TV-Producer production company: Barbara Kranz / Frank Hasselbach