Kim Pintens

NEW KIDS_Kim Pintens

New kids in town

NEW KIDS_Kim PintensIk studeerde communicatiemanagement in Antwerpen en voelde snel aan dat PR mijn ding was. Interne communicatie, overheidscommunicatie: ik vond dat erg boeiend. En mijn Erasmusverblijf in Nancy was heel praktijkgericht.
Omdat ik nog wat algemene kennis miste, behaalde ik vervolgens een master Communicatie in Brussel, waar ik les kreeg van Fons Van Dyck en ook van diverse gastsprekers uit het communicatieveld.
Mijn stages, bij Hill+Knowlton Strategies en op de afdeling digital marketing van Thomas Cook, vielen heel goed mee. Ik twijfelde tussen PR en digital marketing. Finn staat erom bekend beide te combineren en dat was wat me in de eerste plaats aantrok. Voorlopig ben ik me nog aan het inwerken, ik studeerde in juni pas af, maar werkte toch al ter ondersteuning op enkele vaste klanten. En voor een potentiële klant maakte ik een stevige media-audit, eigenlijk een reputationeel onderzoek. Hoe vaak kwam de topman van die organisatie in het nieuws, wat was de toon, welke thema’s werden aangehaald?
Mijn ambities? Bij mijn sollicitatiegesprek kreeg ik te horen dat ik een goed storytellinggevoel heb, op termijn zegt accountmanagement me wel iets.