Kim Roelandts

New kids in town

Foto NKIT-Kim Roelandts

“Ik ben Kim Roelandts, 28 en sinds drie jaar (and counting) vormgever bij Kunstmaan. Ik volgde grafische vormgeving aan PXL in Hasselt en daarna de opleiding webdesign en DTP aan het CVO. Na een stage begon ik bij Kunstmaan als junior designer en nu, drie jaar later, werk ik er aan eigen projecten als brand designer.

Bij Kunstmaan wordt in elke brandingoefening meteen rekening gehouden met interactiviteit en het feit dat het design op de gekozen platformen moet werken. Dat past in ons DNA: het combineren van sterk design, creativiteit, branding, technologie en meer. Tsjing! is het eerste grote brandingproject dat ik alleen gemanaged heb. Deze app, waarmee je een drankje kunt bestellen op café, festivals en in zalen, is een start-up die Kunstmaan binnenhaalde als partner van Bolero Crowdfunding, een platform dat we ook hebben ontwikkeld. Ik zat geregeld samen met Mark en Hilke, de gepassioneerde Tsjing!-mannen, aan onze intussen beroemde keukentafel, om samen de juiste ‘smoel’ aan Tsjing! te geven. Elk aspect moest juist zitten: de zakelijke b2b- en de gezellige b2c-branding, de sterke maar toch speelse typografie, krachtige kleur-gradients met emotional appeal en dat allemaal in een logo dat past binnen de button van de app store. Deze grafische stijl heb ik nadien ook doorvertaald op lanyards, hoodies, T-shirts, vloerstickers en zelfs een Mini Cooper,... Fantastisch!”